Motoristi po dostavbe získajú komfortné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec, s výnimkou úseku Zvolen, západ – Zvolen, východ. Moderná a hlavne kapacitne vyhovujúca štvorprúdovka prevezme tranzitnú dopravu z okolitých obcí a odľahčí aj cestu prvej triedy. Zároveň sa stane súčasťou medzinárodného cestného koridoru.
Všetok tranzit sa presunie na rýchlostnú cestu R2 a existujúca cesta I/16 by mala teda po spomínanom odľahčení od tranzitnej dopravy slúžiť predovšetkým pre dopravu medzi okolitými obcami a prirodzene aj pre vozidlá, ktoré z rôznych príčin po rýchlostnej ceste jazdiť nemôžu.
Pokiaľ ide o presnú trasu, tak R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Jej začiatok nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce.
Ide o technicky náročný úsek s dĺžkou niečo vyše 9 kilometrov, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Táto estakáda je situovaná vo výške 15 – 45 m ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby. O náročnosti svedčí aj fakt, že cena za tento úsek je predbežne vyčíslená na 232 miliónov eur (bez DPH).
A aký je súčasný stav? Momentálne sa pokračuje v prácach na pyrotechnickom a archeologickom prieskume a zároveň prebieha výrub lesných a mimolesných porastov v celom úseku stavby. Zatiaľ platí, že tento úsek by mal byť uvedený do prevádzky najneskôr koncom roku 2024.