Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísnenie emisií!

Väčšina automobiliek je zdesená z plánov Bruselu na zníženie emisných limitov CO2. Voklswagen chce presný opak. A ani mu nič iné neostáva. Svoju budúcnosť stavil na jednu kartu. Ak nevyjde, bude v problémoch.

12.05.2021 16:00
debata (3)
Volkswagen chce ovládnuť elektrický... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Volkswagen chce ovládnuť elektrický automobilový svet. V roku 2025 chce predbehnúť Teslu.

Emisné limity sú skutočným strašiakom automobilových výrobcov. Pripravovaná norma Euro 7 je totiž s klasickými autami prakticky nezlúčiteľná. V súčasnosti musí európsky priemysel do roku 2030 dosiahnuť pri nových osobných autách zníženie emisií o 37,5 % v porovnaní s rokom 2021. Pre automobilky to znamená nútený prechod k elektromobilom, ktoré však nedokážu bez vládnych dotácií konkurovať konvenčným vozidlám na benzín či naftu a klasike nestíhajú ani dojazdom. Navyše nie sú rentabilné. Väčšina výrobcov sa tak snaží o lobing za zmiernenie takmer nesplniteľných noriem.

O to väčší šok prináša informácia agentúry Reuters, ktorej zdroj tvrdí, že koncern Volkswagen, ktorému velí Herbert Diess, požaduje presný opak. Ešte väčšie sprísnenie limitov CO2. Má to ale svoju logiku. Najväčší európsky výrobca áut stavil svoju budúcnosť na elektrickú kartu. Už pred piatimi rokmi sa rozhodol, že do roku 2025 sa stane najväčším svetovým výrobcom elektromobilov a predbehne americkú Teslu. Do tohto riskantného plánu investoval miliardy eur, takže teraz chce využiť svoj konkurenčný náskok. Jednoducho, predlžovanie života áut so spaľovacími motormi mu do kariet nehrá.

Prostriedkom na zníženie nákladov na elektrickú... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Prostriedkom na zníženie nákladov na elektrickú technológiu je platforma MEB, ktorou predbehol väčšinu konkurentov.
Cupra - mestský elektromobil Čítajte viac VW ID.2: Elektromobil s cenou od 20 000 eur má mať dojazd 400 km

Aj keď zdroje neuviedli, aké konkrétne ciele by Volkswagenu vyhovovali, krok najväčšej európskej automobilky podkopáva podľa nich menších rivalov, ktorí chcú, aby im Brusel dal viac voľnosti a ktorí tvrdia, že výpadok ziskov z predaja klasických áut nedokážu „zaplátať“ príjmami z elektromobilov. „Stalo sa to bojom o prežitie,“ uviedol zdroj oboznámený s dianím v automobilke. Volkswagen sa jednoducho riadi heslom: „Nemôžeš čakať, až ťa nakoniec dobehnú ostatní.“ A je agresívny. „Pred piatimi rokmi sme sa rozhodli vybudovať jednotnú platformu pre elektromobily, hoci konkurencia spochybňovala náš prístup,“ uviedol Diess v marci na akcii Power Day. „Dnes nás nasledujú, zatiaľ čo my už zbierame ovocie.“

A Volkswagenu sa naozaj darí. Jeho podiel na európskom trhu elektromobilov stúpol vlani na 25 % v porovnaní so štrnástimi v roku 2019. Podarilo sa mu tak zosadiť z trónu dovtedajšieho kráľa – alianciu Renault-Nissan-Mitsubishi, ktorá naopak svoj podiel znížila z 23 na 19 %. A v prvom štvrťroku tohto roka dokonca na 15 %. Volkswagen sa tak stáva európskym elektrickým lídrom a predstavuje jeden nový elektromobil za druhým. Tvrdí, že už do roku 2025 dosiahne paritu vo výrobe elektrických a konvenčných áut. Problémom však je, že ním presadzované sprísňovanie limitov povedie k nútenej a drahej elektromobilite, o ktorú zákazníci bez dotácií nestoja.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #emisné limity
Články podľa značiek