Dôsledná príprava cestného prepojenia rýchlostných ciest R1 a R2 medzi Nitrou a Bánovcami nad Bebravou môže ušetriť štátu viac ako 600 miliónov eur. Tvrdí to Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) pri ministerstve financií, podľa ktorého by bola investícia do rýchlostnej cesty R8 vysoko spoločensky návratná, keby sa začala pri závode Land Rover Jaguar.
Cieľom investície je prepojiť R1 a R2 cestou v koridore Nitra – Topoľčany – Bánovce nad Bebravou a pripojiť stredné Ponitrie na sieť diaľnic a rýchlostných ciest. V súčasnosti regiónom vedie cesta I/64, ktorá prechádza mnohými obcami, čo zaťažuje ich obyvateľov a spomaľuje dopravu.
Na štúdii uskutočniteľnosti Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spolupracovala s rezortom dopravy a Útvarom hodnoty za peniaze. Aj vďaka tomu k pôvodnému návrhu rýchlostnej cesty R8, ktorý nie je spoločensky návratný, pribudlo podľa analytikov šesť ďalších variantov. Výrazne najlepšiu hodnotu za peniaze má podľa ÚHP trasa, ktorá spája priemyselný park Nitra – Sever s Bánovcami. V porovnaní s pôvodným variantom, ktorý sa začína na R1 pri obci Lehota, ušetrí štátu 281 až 601 miliónov eur.
Podľa hodnotenia štúdie uskutočniteľnosti ministerstvo financií odporúča zaradiť do harmonogramu cestných investícií dvojpruhový variant s nákladmi 298 miliónov eur bez DPH. Pomôže najmä doprave, ktorá sa začína a končí v regióne.
Drahší štvorpruhový variant za 623 miliónov eur by síce v budúcnosti predišiel možným problémom s kapacitou, ale zároveň by do Ponitria priviedol autá, ktoré by inak jazdili po D1 a R1. Tieto cesty aj výhľadovo postačujú, nie je potrebné z nich odvádzať dopravu.

Alternatívou na zvýšenie kapacity a bezpečnosti odporúčaného dvojpruhu je dodatočný pruh na predbiehanie, striedavo v každom smere. Vznikla by trojpruhová cesta. Toto riešenie štúdia neskúmala. Na rozdiel od českej, nemeckej alebo rakúskej normy, slovenská takúto kategóriu cesty nepozná.