Tatranská zubačka ožíva! Bradavica začne jazdiť už v lete

Nová "električkozubačka" zo Švajčiarska má za sebou prvú skúšobnú jazdu, počas ktorej testovali profil trate aj vlakový softvér. Na začiatok júla je plánovaná prvá oficiálna testovacia jazda zo Štrby, cez Štrbské Pleso, až do Popradu.

05.06.2021 18:00
debata (14)
Bradavica je prvou z piatich švajčiarskych... Foto: ZSSK
Nová tatranská zubačka Bradavica Bradavica je prvou z piatich švajčiarskych hybridných zubačiek, ktoré budú v Tatrách nasadené.

Novú tatranskú električkozubačku Bradavica by sa malo podariť zaradiť do premávky už počas nasledujúcej letnej sezóny. Uviedol to minister dopravy a výstavby Andrej Doležal. Za sebou má už prvú skúšobnú jazdu, počas ktorej testovali profil trate aj vlakový softvér.

Nasledovali záťažové testy. Na začiatok júla je podľa ministra naplánovaná prvá oficiálna testovacia jazda tohto hybridného vozidla zo Štrby, cez Štrbské Pleso, až do Popradu. Verejnosť sa na električkozubačke prevezie až po všetkých ukončených testoch.

VIDEO: Tatranská zubačka Bradavica.

Video

Električkozubačka, ktorá dostala názov po jednom z tatranských štítov, má kapacitu 91 miest na sedenie. Do popradského depa ju zo Švajčiarska doviezli ešte v polovici januára. Ide o prvý z piatich vlakov, ozubnicovo-adhéznych elektrických jednotiek, ktorými bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zabezpečovať obyvateľom z tatranských obcí i turistom spojenie s Popradom.

Do prevádzky bude do konca roka 2021 nasadených päť vlakov pre trate Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. Vozidlá sú financované z projektu Európskej únie – Modernizácia vozidlového parku ZSSK pre východné Slovensko. Päť kusov elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň stáli celkovo 38,8 milióna eur. Spolu s Bradavicou budú jazdiť aj Kostolík, Ganek, Stredohrot a Vysoká.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Tatry #bradavica #zubačka #Stadler #GTW 2/6
Články podľa značiek