Po období poklesu a stagnácie záujem motoristov o nákup diaľničných známok opäť rastie. Začalo to v marci a v apríli sa to už prejavilo naplno. Aprílové tržby vzrástli medziročne o 160 percent, pričom počet predaných kusov známok bol v apríli medziročne vyšší o 143 percent.
Pre porovnanie, kým v apríli 2020 sa predalo 83 013 kusov známok za 1 748 263 eur (bez DPH), v apríli tohto roka to už bolo 201 988 kusov za 4 538 268 eur. Aktuálne tržby sa tak už pohybujú na úrovni porovnateľnej s aprílom 2019, teda s časom pred nástupom pandémie. Vtedy výnos z predaja diaľničných známok dosiahol 4 584 978 eur. Pokiaľ sa tento pozitívny trend udrží aj v ďalších mesiacoch, postupne by sa mal premietnuť aj do celoročných tržieb. Tie sú a prvé štyri mesiace aktuálneho roka medziročne nižšie o štvrtinu.
Čítajte viac Európa sa otvára. Pozrite si koľko zaplatíte za diaľnice cestou k moruNajkupovanejšou elektronickou diaľničnou známkou (eDZ) bola v apríli 10-dňová eDZ (93 454 ks). Za ňou skončili 365-dňová (80 653 kusov), 30-dňová (25 427 kusov) a ročná eDZ (2 454 kusov). Za prvé štyri mesiace tohto roka bola slovenskými motoristami najkupovanejšia ročná eDZ, zahraniční preferovali 10-dňovú eDZ.
Po domácich automobiloch si motoristi v apríli zakúpili najviac známok na vozidlá registrované na území Čiech (17 004 ks), Nemecka (11 276 ks) a Poľska (8 165 ks). Rovnaké poradie nájdeme aj pri pohľade na predaj eDZ za prvé štyri mesiace aktuálneho roka.