Na frekventovanej križovatke, ktorou končí zjazd z R1 dochádza k častým, i smrteľným nehodám. Za nebezpečnú ju považuje aj polícia. O jej prestavbe na takzvanú turbookružnú križovatku sa hovorí už niekoľko rokov, zatiaľ bez reálnych výsledkov.
Ministerstvo dopravy teraz priznalo, že situáciu je potrebné riešiť. Jeho pracovníci už rokovali s koncesionárom, ktorým je spoločnosť Granvia. „Hovorili sme o tom, či je tento problém možné riešiť v rámci PPP projektu cesty R1. Domácu úlohu sme si splnili a toto máme vyriešené. Treba ale jedným dychom povedať, že z projektovej prípravy tam prakticky nič nie je hotové. Takže nás čaká EIA, územné rozhodnutie, stavebné povolenie, verejná súťaž, výstavba. Akokoľvek sa budeme snažiť, výstavba tejto križovatky, veľmi potrebnej pre mesto Nitra, bude tých 70 až 80 mesiacov trvať,“ uviedol minister dopravy Andrej Doležal.
Generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií Peter Varga potvrdil, že ministerstvo chce prestavbu nebezpečnej križovatky čo najviac urýchliť, pripustil aj možné čiastkové opatrenia. „Dohodli sme sa, že to budeme akcelerovať. Možno to rozdelíme na nejaké menšie čiastkové veci a budú tam nejaké taktické opatrenia. Tá stavebná činnosť je ale naozaj otázka niekoľkých rokov,“ vysvetlil Varga.
Čítajte viac Pozrite sa kto, kedy a kde najčastejšie zomiera na našich cestáchNitriansky samosprávny kraj (NSK) i mesto Nitra volajú po prestavbe klasickej „téčkovej“ križovatky na okružnú, prakticky od dokončenia rýchlostnej cesty. Zjazd z R1 na Cabajskú ulicu, ktorá je hlavným ťahom z Nitry do Šale, by tak bol bezpečnejší a plynulejší. Radnica by navyše mohla ľahšie dostať nákladnú a tranzitnú dopravu z centra Nitry, pretože by ju z južného smeru mohla po Cabajskej ulici dostať priamo na R1.