Rodina Bugatti sa rozrastá. Od roku 2017, keď uzrel Chiron s výkonom 1 500 koní svetlo sveta, vzniklo množstvo derivátov. Nielen Chiron Sport, Pur Sport a Super Sport 300+, ale aj autonómne Divo či solitérne La Voiture Noire. A teraz tu máme ďalšie lákadlo v podobe Chironu Super Sport, ktoré je v porovnaní s Pur Sport zamerané viac na komfort. Výkon si však požičal z rakety Super Sport 300+, ktorá má na konte od roku 2019 svetový rýchlostný rekord. Andy Wallace s ním dosiahol maximálku 490,484 km/h. Bolo to po prvýkrát, čo sa sériovému autu podarilo prekonať hranicu 300 míľ za hodinu.
Po tom, čo Bugatti vyrobilo 30 exemplárov, prichádza na rad Super Sport. Tak ako rekordér 300+, má aj on zadnú predĺženú časť „long tail“ o 25 cm, čo optimalizuje prúdenie vzduchu za vozidlom. Niet sa čomu čudovať. Obmedzovač Chironu Super Sport totiž zasiahne až pri údaji 440 km/h. Aerodynamika dala konštruktérom poriadne zabrať. Chceli, aby sa Chiron Super Sport správal aj pri maximálke neutrálne a najmä bezpečne. Výsledkom je obrovský prítlak, ktorý generuje telo karosérie, výsuvný spojler aj väčší difúzor. No zároveň došlo zmenšením plochy zadnej časti k zníženiu turbulencií, čo má priaznivý vplyv na nižší aerodynamický odpor.
Nový Super Sport spoznáte aj vďaka premiestneným výfukom z centrálnej časti do strán, špecifickým diskom kolies s lúčmi v tvare písmena Y či odhalenému karbónu v spodnej časti karosérie, ktorý vytvára kontrast k laku karosérie. Opticky to má Super Sport znižovať. Zmenám neunikol ani priestor pod kapotou, kde Super Sport opäť čerpá z technologických zmien Super Sportu 300+. Ikonický motor 8,0 W16 dostal nové turbodúchadlá, generujúce tlak až 2,8 baru, nové olejové čerpadlá a nové hlavy. Výsledkom je výkon 1 176 kW, teda rovných 1 600 koní, o sto viac ako v „bežnom“ Chirone. Rovnako omračujúci je krútiaci moment 1 600 Nm, ktorý nepoľavuje v rozsahu od 2 000 do 7 000 otáčok za minútu.
Nová je tiež 7-stupňová dvojspojková prevodovka s prevodmi predĺženými o 3,6 %. Za týchto okolností šprintuje Super Sport, o 23 kg ľahší ako Chriron, na rýchlosť 200 km/h za 5,8 sekundy a na tristovke je za úžasných 30,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na spomínaných 440 km/h. Kto by asi tak mohol chcieť viac. Bugatti pritom sľubuje, že aj v šialenom tempe ostáva Super Sport komfortným autom, za čím stojí novo naladený aktívny podvozok s tlmičmi, ktoré reagujú na aktuálne podmienky v priebehu šiestich milisekúnd. Špeciálne pre Super Sport vyvinul Michelin pneumatiky Pilot Sport Cup 2.
Čítajte viac Bugatti La Voiture Noire: 65 000 hodín vývoja a cena 11 miliónov eur Stavané sú na rýchlosť až 500 km/h a atestované na stolici, kde overovali pneumatiky pre raketoplány. A keďže ide o kľúčový bezpečnostný prvok, každá pneumatika je kontrolovaná röntgenovým žiarením. Interiér v ničom nezaostáva za luxusnými Chironmi. Super Sport tak tvorí prechod medzi puristickým Pur Sport a extrémnym 300+. Bugatti si bude za svoju novinku, ktorá nadväzuje na tradíciu Super Sportov datovanou až do roku 1931 modelom 55 Super Sport, účtovať astronomických 3,2 milióna eur. Ale pozor, bez dane! Prvé exempláre by sa mali k zákazníkom dostať začiatkom budúceho roka.