Neuveriteľné: Bude sa v tuneli Višňové najprv búrať, alebo stavať? Rozhodne analýza!

Podrobná analýza by mala do konca júla dať odpoveď na otázku, ktoré časti tunela možno sanovať a či nebude nutné jeho časť zbúrať. Minister dopravy bude mať dokonca na stavbe vlastného kontrolóra.

30.06.2021 20:00
debata (31)
Analyzovanie a zhodnotenie reálneho stavu... Foto: Ministerstvo dopravy/Facebook
Tunel Višňové Analyzovanie a zhodnotenie reálneho stavu tunelu Višňové bude trvať do konca júla.

Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1. Bez neho sa motoristi nevyhnú Strečnu a Žilina sa nedočká efektívneho a fungujúceho obchvatu mesta.

Uvedomuje si to aj minister dopravy Andrej Doležal, ktorý mu – úplne opodstatnene – prikladá tak veľkú dôležitosť, že sa rozhodol kontrolovať progres prác osobne. Presnejšie – nie celkom osobne, ale priamo na stavenisku bude mať poradcu, ktorého úlohou bude priebežne mapovať situáciu, zúčastňovať sa na kontrolných dňoch a pravidelne ministra informovať o stave prác a hlavne o prípadných problémoch.

Prípravné práce v tuneli Višňové.
Prípravné práce v tuneli Višňové.
+3Prípravné práce v tuneli Višňové.

A keďže kontrolný deň nedávno prebehol, sú známe aj prvé informácie. Tou pozitívnou je, že práce v tuneli sa skutočne rozbiehajú, konkrétne začala betonáž sekundárneho ostenia (zjednodušene povedané – výstuže) a detailne sa analyzuje jeho technický stav. To znamená, že pasportizácia, čo je vlastne podrobná obhliadka a zhodnotenie celkového stavu tunelu nielen vizuálne, ale aj pomocou fotogrametrie, hĺbkového skenovania (určenie hrúbky betónu ostenia) a ďalších odborných technologických postupov.

Až na základe tejto analýzy, ktorá by mala byť ukončená do konca júla, bude možné určiť priority. Podľa ministra Doležala sa môže stať aj to, že sa ukáže ako nevyhnutné časť tunelu, respektíve s ním súvisiacich stavebných a infraštruktúrnych prvkov zbúrať a nepodarí sa všetko sanovať a jednoducho pokračovať vo výstavbe. Popritom však prebiehajú aj ďalšie, prevažne prípravné, práce, minister Doležal o nich taktiež informoval na sociálnej sieti.

Tie zahŕňajú napríklad rozdelenie priestoru oboch tunelových rúr na jednotlivé pracoviská, ich čistenie a prípravu, profiláciu úsekov tunela, kde je realizované primárne ostenie (prvý striekaný betón), prípravu terénu pre realizáciu základových pásov, montáž izolatérskeho vozňa (prvého z dvoch ktoré budú na stavbe nasadené) a príprava procesu ukladania medziľahlej izolácie medzi primárne a sekundárne ostenie. Zároveň prebieha aj montáž a príprava prvého z piatich plánovaných debniacich vozňov pre realizáciu sekundárneho ostenia.

© Autorské práva vyhradené

31 debata chyba
Viac na túto tému: #Višňové #NDS #diaľnica D1 #tunel Višňové #andrej doležal
Články podľa značiek