Dlhé kolóny na D2: NDS reaguje na kritiku od vodičov

NDS vysvetľuje, prečo sa pruhy nemôžu meniť podľa špičky a prečo sa doteraz v tak kritickom úseku pracovalo len cez deň.

06.07.2021 20:00
debata (20)
Kolóny na D2 sa zrejme budú tvoriť až do... Foto: TASR, Jakub Kotian
opatrenia obmedzenie pohyb koronavírus Veľká noc Kolóny na D2 sa zrejme budú tvoriť až do začiatku septembra.

Odkedy Národná diaľničná spoločnosť opravuje pred tunelom Sitina most na diaľnici D2, sype sa na ňu ostrá kritika od politikov a aj rozčúlených vodičov. Spočiatku sa tam totiž tvorili v špičke aj viac ako dvojhodinové kolóny.

Aj teraz, keď si už vodiči na opravu zvykli a hľadajú alternatívne časy a trasy, stále treba v špičke rátať s 30-minútovým až hodinovým zdržaním. A to dlhodobo nielen na diaľnici, ale aj na všetkých obchádzkových trasách. Most sa navyše bude opravovať prakticky celé leto, práce skončia až začiatkom septembra.

Témy sa chytili aj politici, napríklad Peter Kremský z OĽaNO vyhlásil, že Japonci takúto opravu urobia cez víkend a nie za 14 týždňov. Preto si dokonca predvolal šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti na koberec do parlamentu. Toho sa zastal minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) s tým, že podľa neho ide „o najlepšie riešenie z najhorších“ a dlhý čas opravy je nutný kvôli špecifickým postupom a aj tvrdnutiu betónu.

S miernym časovým odstupom reagoval aj NDS, ktorá na sociálnej sieti vysvetľuje aj to, prečo sa počet jazdných pruhov nemôže meniť počas dopravnej špičky, teda ráno by boli v smere na Bratislavu otvorené dva a v smere na Malacky jeden a popoludní by sa to obrátilo. NDS vysvetľuje, že ľudia by mali mať viac trpezlivosti, pretože aj podľa nich vybrali riešenie, ktoré je najmenším možným zlom.

Vodiči by si mali podľa vyjadrenia spoločnosti uvedomiť, že NDS za plnej diaľničnej premávky v intenzitách zhruba 50-tisíc áut denne na diaľnici kompletne búra starý most a stavia nový. Navyše most vedie aj nad funkčnou železničnou traťou, pričom z pochopiteľných dôvodov nemožno narušiť trakčné vedenie. Šírka mostu umožňuje pri oprave zachovať maximálne tri jazdné pruhy pre oba smery, takže jeden je otvorený pre smer z Malaciek do Bratislavy a dva pre opačný.

most na D2, oprava mosta Čítajte viac Rozbieha sa veľká rekonštrukcia mosta na D2! Pripravte sa na kolóny

Práve na toto poukazujú mnohí vodiči s tým, že otvorené pruhy by sa mohli dynamicky meniť, ako sme už vyššie napísali – ráno by dva smerovali do Bratislavy a popoludní dva opačným smerom. „Presmerovanie dopravy je na dĺžke 620 m. Zmeniť vedenie pruhov počas dňa by znamenalo dvakrát za deň, pred špičkou, úplne uzavrieť diaľnicu D2 zhruba na polhodinu až hodinu v obidvoch smeroch, aby sme premiestnili smerovacie dosky, resp. vodiace prahy do inej polohy,“ vysvetľuje NDS a dodáva: „Za tú hodinu, kým by sa to nastavilo na presmerovanie, vznikne kolóna nielen na D2, ale aj pred tunelom Sitina, v Karlovej Vsi, na Kramároch, na moste Lafranconi, na Einsteinovej a ťahala by sa celým mestom až po Senec. To by bol kolaps v celom meste a to sa nesmie stať.“

Odstavenie premávky je podľa NDS absolútne nevyhnutné pre zachovanie bezpečnosti jej pracovníkov. NDS sa vyjadrila aj ku kritike, smerujúcej k tomu, že na diaľnici sa nepracuje 24 hodín denne, čo by mohlo stavbu urýchliť. Spoločnosť vysvetlila, že až do 4. júla prebiehali búracie práce a počas nich bola kvôli enormnej hlučnosti pracovná doba od šiestej ráno do deviatej večer. Od tohto dátumu by sa v danom úseku už malo pracovať 24 hodín a sedem dní v týždni.

© Autorské práva vyhradené

20 debata chyba
Viac na túto tému: #D2 #NDS #diaľnica D2 #dopravné kolóny #oprava mostu #kolóny na D2
Články podľa značiek