Predaj diaľničných známok je už vyšší, ako pred pandémiou

Oproti predpandemickému roku 2019 stúpli májové tržby za e-známky o 47 percent. Medziročne sa zvýšili dokonca viac ako dvojnásobne, nárast predstavoval 121 percent.

13.07.2021 12:00
debata
Tržby za diaľničné známky sa za tento rok už... Foto: NDS
e-znamka, elektronická diaľničná známka Tržby za diaľničné známky sa za tento rok už blížia 40 miliónom eur.

Najpredávanejšou diaľničnou známkou (e-známkou, resp. eDZ) za prvých päť mesiacov aktuálneho kalendárneho roka je už 365-dňová, ktorá „zosadilo z trónu“ ročnú známku. Z 365-dňovej sa predalo o 73-tisíc kusov viac. Preferujú ju logicky Slováci, zahraniční vodiči najviac kupovali 10-dňovú známku.

Ak tieto údaje rozmeníme na konkrétne čísla za máj, tak najväčší záujem zo strany motoristov bol o 10-dňovú (136 386 ks) a 365-dňovú eDZ (95 622 ks). S väčším odstupom nasledovali 30-dňová (33 476 ks) a ročná eDZ (2 363 ks). Celkovo sme za máj predali 267 847 ks eDZ, čo je medzimesačne viac o takmer tretinu.

Zahraničných vodičov k nám však stále nejazdí veľa, podiel domácich vodičov na celkových tržbách z predaja diaľničných známok predstavoval v máji 78,7 percenta, za aktuálny rok je to 86,61 perenta. Prekvapujúce je, že e-známky sa viac predávajú cez „kamenné“ výdajné miesta, kde sa ich predalo viac než polovica, konkrétne 55 percent. Predaj cez web a aplikáciu dosiahol 43 percent.

Ak počty kusov premeníme na peniaze, tak príjem z predaja elektronických diaľničných známok dosiahol v máji 5 609 790 eur (bez DPH). Priebežné tohtoročné tržby sa zvýšili na 39 894 306 eur.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľničné známky #e-známky #predaj diaľničných známok
Články podľa značiek