
Opravy a dostavba diaľnic nabrali v prvom polroku pomerne slušné tempo. A rozhodne nejde iba o opätovné zahájenie prác v tuneli Višňové, výrazný pokrok pri budovaní obchvatu Ružomberku a odovzdanie zvyšných úsekov nultého obchvatu Bratislavy, ktorý by konzorcium D4R7 malo sprístupniť v priebehu augusta a septembra.
A mnohí sa už tešia aj na septemborvé dokončenie opravy mostu na D2, ktorý pri vjazde do Bratzislavy pred tunelom Sitina už niekoľko týždňov spôsobuje veľké kolóny a zdržanie v špičke v rádoch desiatok minút.
Čoskoro sa budú môcť tešiť aj na východe republiky. Nový úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude odovzdaný do užívania motoristom už na jeseň, informuje o tom štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť na sociálnej sieti.

Ide o priame pokračovanie existujúceho úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktoré vytvorí západný obchvat mesta Prešov. Pokiaľ ide o severný obchvat, práce na R4 zatiaľ pokračujú v rámci možností, tunel Bikoš bol koncom mája prerazený. Prvá časť severného obchvatu Prešova by mohla byť odovzdaná do užívania v marci budúceho roku. Súťaž na druhú etapu bude spustená. Výstavba je plánovaná na 52 mesiacov. Ako sa rozbehne, závisí aj od stanoviska Útvaru hodnota za peniaze a finančného krytia projektu.
Ďalšou dobrou správou pre východniarov je, že by malo byť ukončené verejné obstarávanie a následne podpísaná zmluva na výstavbu II. úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.
Čo sa týka úsekov, ktoré sú už v prevádzke, Národná diaľničná spoločnosť pracuje od začiatku roka na niekoľkých projektoch a do konca decembra plánuje:
- zlepšenie stavu 8 mostov,
- vyznačenie 900 km vodorovného značenia,
- opravu 40 km vozoviek,
- výmenu zvodidiel na mostoch úseku D1 Ivachnová – Važec,
- investície do bezpečnostných opatrení v tuneloch Sitina, Branisko, Horelica, Bôrik a Šibenik,
- rekonštrukciu verejného osvetlenia v križovatke D1 Liptovský Mikuláš,
- obnovu odpočívadiel a výstavbu toaliet,
- doplnenie vážiacich zariadení a modernizáciu informačného a riadiaceho systému diaľnic na D1 a D2