Počas prác bol tunel uzatvorený. Národná diaľničná spoločnosť vysvetlila, že počas prác v jednej rúre nemohli presmerovať dopravu do druhej rúry a viesť dopravu v tuneli obojsmerne, pretože nebolo možné obojsmernú dopravu v jednej tunelovej rúre schváliť. Existovalo totiž vysoké riziko čelnej zrážky. Rovnako by v stiesnených podmienkach mohli vznikať kolízne situácie, napríklad pri strete kamiónov. Podstatný bol aj fakt, že vetranie v tunelovej rúre nie je dimenzované na obojsmernú premávku, premenné dopravné značenie nie je dimenzované na obojsmernú premávku a adaptívne osvetlenie je riešené len v rámci jednosmerného dopravného prúdu.
Čítajte viac Vodiči pozor! Od pondelka bude tunel Bôrik uzavretý a D1 čiastočne neprejazdnáDiaľnica D1 bola čiastočne uzavretá od križovatky Mengusovce po križovatku Poprad, západ v úseku medzi kilometrami 314,75 až 323,00. Doprava bola vedená po obchádzkovej trase od diaľničnej križovatky Mengusovce po ceste prvej triedy I/18 odklonom cez mesto Svit.
NDS vysvetlila, že dlhšia uzávera bola nutná pre náročnosť vykonávaných prác. Ešte pred samotnou realizáciou obnovy náteru bolo nutné demontovať, presunúť a prekryť technologické vybavenie tunela a zariadenia, ktoré zasahujú do plochy obnovovaného náteru.