Višňové ožíva! Pozrite sa, ako to aktuálne vyzerá na stavbe

Okrem dokončenia tunela s dĺžkou 7 460 metrov čakajú zhotoviteľa práce na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov.

, 07.09.2021 18:00
debata (45)
Úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane... Foto: NDS
Višňové Úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové by mal byť dokončený do konca roku 2023.

Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1. Bez neho sa motoristi nevyhnú Strečnu, Žilina sa nedočká efektívneho a fungujúceho obchvatu mesta a ľudia budú aj naďalej stáť v nekonečných kolónach, ktoré sa pod Strečnom objavujú so železnou pravidelnosťou.

Odľahčenie dopravnej situácie v krajskom meste a v celom Žilinskom kraji prinesie až prepojenie úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala s novootvoreným úsekom diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.

Asi najproblematickejší a najsledovanejší diaľničný úsek D1 s tunelom Višňové by mal byť dokončený na konci roka 2023, stáť by to malo vyše štvrť miliardy eur a zhotoviteľom je spoločnosť Skanska.

A tá sa už pustila do diela, verme, že ho úspešne – a ak chceme eurofondové dotácie – aj načas dokončí. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zverejnila nové fotografie, ukazujúce, že na stavbe tohto úseku – a aj v samotnom tuneli – sa práce už naplno rozbiehajú, takto to tam vyzerá:

Práce na úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala...
Práce na úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala...
+5Práce na úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná...

Okrem dokončenia tunela s dĺžkou 7 460 metrov čakajú zhotoviteľa práce na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov. „Práce sa rozvinuli na väčšine stavebných objektov, na niektorých ešte prebieha dokončovanie projektovej dokumentácie. Na stavbe sa momentálne nachádza 400 ľudí, v najväčšom nápore ich bude šesť stoviek," skonštatoval Ivan Dimitrov zo spoločnosti Skanska.

Podľa splnomocnenca NDS pre stavbu tunela Višňové Mareka Holiča je pozitívne, že práce na všetkých vonkajších objektoch akcelerujú vrátane dvoch mostov, kde predchádzajúci zhotoviteľ práce ani nezačal. „Horšou správou je, že v tuneli sme uskutočnili viaceré merania a môžem s určitosťou povedať, že niektoré bloky tunela sú v horšom stave, ako uvádzal predchádzajúci zhotoviteľ," uviedol Holič. Upresnil, že odchýlky sa objavili predovšetkým pri meraní hrúbky ostenia.

Po dokončení prinesie úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala úsporu času motoristom 20 minút, napojí sa na úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a vznikne úplný obchvat Žiliny.

© Autorské práva vyhradené

45 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľnica D1 #Národná diaľničná spoločnosť #tunel Višňové #D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek