Konzorcium D4R7: Križovatku D1/D4 sme chceli postaviť my. Nestáli sme ani za odpoveď!

Zhotoviteľ bratislavského obchvatu už v roku 2020 navrhoval, že problematickú diaľničnú križovatku D4 a D1 postaví on. Štátnym úradníkom táto ponuka nestála ani za odpoveď. Aj preto na ňu budeme čakať možno ďalších 5 rokov.

, 08.09.2021 16:00
17
Konzorcium D4R7 očakáva, že v nasledujúcich... Foto: D4R7
D4R7, Bratislava - Východ (Ivanka - Sever), apríl 2021 Konzorcium D4R7 očakáva, že v nasledujúcich dňoch budú všetky zvyšné úseky obchvatu otvorené pre dopravu.

Nultý obchvat Bratislavy, zhotovovaný súkromným konzorciom D4R7 sa už onedlho bude kompletný odovzdávať do užívania motoristom. Aby úplne plnil svoj účel, treba pri Triblavine prepojiť diaľnice D1 a D4. Na to ale štát akosi pozabudol. Ešte pred pár dňami si kompetentní úradníci prehadzovali tento problém ako horúci zemiak, aby sa následne, priam z noci na deň, peniaze na jej dobudovanie našli. Absurdnú situáciu sme koncom augusta popísali v komentári v tomto komentári:

Diaľnica Čítajte viac Križovatka D1/D4: Ja za to nemôžem, to ty!

Pred pár dňami Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zaslala do európskeho vestníka oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania k zákazke na stavebné práce pre stavbu D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie. Predpokladaná hodnota zákazky je vyše 127 miliónov eur bez DPH. Lehota na predkladanie ponúk pre uchádzačov uplynie 3. novembra. Šéf NDS Juraj Tlapa vyhlásil, že jej vybudovanie bude trvať minimálne päť rokov. A dodal, že ak by politici a kompetentní úradníci vypočuli jeho návrhy, už dávno sa mohla stavať.

Najnovšie na celú situáciu zareagovalo aj konzorcium D4R7. To upozornilo, že na základe zmluvy mala byť táto križovatka štátom dokončená už v januári 2019. Realitou je, že v septembri 2021 sa ešte ani len nezačala stavať.

D1, križovatka Triblavina Čítajte viac Šéf NDS: Napojenie diaľnice D1 na D4 o tri roky? Najskôr o päť!

Ale podľa konzorcia sa mohla – a dokonca už mohla byť aj hotová. „Za posledné štyri roky sme proaktívne navrhovali ministerstvu dopravy rôzne riešenia. Posledný návrh z roka 2020 spočíval v zahrnutí prác na križovatke D4 D1 do rozsahu koncesnej zmluvy tak, aby mohli byť tieto práce vykonané súbežne s finalizáciou ďalších úsekov na D4 a Slovenská republika by za križovatku D4 D1 musela platiť , až keď by bola križovatka v prevádzke.“ Podľa vlastného vyjadrenia konzorcium D4R7 nedostalo na svoj návrh ani len odpoveď.

Konzorcium potvrdilo, že aj bez tejto strategickej diaľničnej križovatky pracovalo intenzívne na dokončení nultého obchvatu Bratislavy a vyhlásilo ho prakticky za hotový. „S potešením môžeme oznámiť, že všetky práce na D4R7 sú v podstate dokončené a sme hlboko ponorení do povoľovacieho procesu. Zároveň očakávame, že v nasledujúcich dňoch budú všetky ostatné úseky obchvatu otvorené pre dopravu.“

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
17 debata chyba
Viac na túto tému: #vonkajší obchvat Bratislavy #nultý obchvat Bratislavy #NDS #križovatka D1/D4 #D4R7
Články podľa značiek