Začína sa výstavba obchvatu Pezinka a Modry, trvať bude celú dekádu

Bratislavská župa počíta s realizáciou tohto projektu v troch etapách. Celý obchvat by mal byť hotový do konca roku 2030.

, , 23.09.2021 18:00
Výstavba cesty Foto:
Pôjde o prvý obchvat na ceste druhej triedy, ktorý realizuje samosprávny kraj. (Il. foto)
9

Bratislavský samosprávny kraj začal s výstavbou obchvatu obcí v regióne Malokarpatska. Ten má priniesť zlepšenie dopravnej situácie a odbremeniť obce Chorvátsky Grob a Slovenský Grob od tranzitnej dopravy.

V najvyťaženejších úsekoch tu dosahuje denná intenzita dopravy do 23 500 áut. Zhotoviteľom prvého úseku cestného obchvatu bude spoločnosť Doprastav, ktorá predložila ponuku s celkovou cenou za dielo vo výške 3 939 194,69 eura s DPH. Dokončenie výstavby je plánované na jeseň 2022

Nový úsek bude mať dĺžku 1,7 km a stáť bude 6,5 milióna eur. Z toho bude 6,2 milióna eur hradených z Integrovaného operačného regionálneho programu (IROP), ktorý od 1. októbra 2020 prešiel pod Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Projekt obchvatu obcí regiónu Malokarpatska pozostáva z viacerých etáp. Samosprávny kraj začal s výstavbou prvej etapy v úseku diaľničná križovatka Triblavina – cesta III/1059, spájajúca obec Chorvátsky Grob s časťou Čierna Voda. Táto etapa zároveň predstavuje začiatok výstavby obchvatu Pezinok – Modra.

zväčšiť Takto by malo vyzerať riešenie, ktoré pomôže... Foto: BSK
obchvart Pezinok a Modra Takto by malo vyzerať riešenie, ktoré pomôže najmä Pezinku a Modre.

Úplné odľahčenie centra Modry od nákladnej dopravy je možné až po realizácii obchvatu Pezinka a Modry. Bratislavská župa počíta s realizáciou tohto projektu v troch etapách. S výstavbou prvej etapy práve začala. Druhá etapa (Teplé Pramene – Grinava) by mala mať do konca druhého kvartálu 2022 schválenú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

Tretia etapa od Grinavy až po Dubovú by sa mala zrealizovať do konca roka 2030. Juraj Droba zdôraznil, že vybudovanie tejto stavby pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu v území. Doplnil však, že na dosiahnutie zníženia dopravnej záťaže v celom území mikroregiónu je nevyhnutné realizovať všetky etapy spomínaného obchvatu.

Výstavba obchvatu Pezinka a Modry predstavuje na Slovensku unikát, nakoľko pôjde o prvý obchvat na ceste druhej triedy, ktorý realizuje samosprávny kraj.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
9 debata chyba
Viac na túto tému: #výstavba ciest #obchvat Pezinka a Modry #IROP #Doprastav
Články podľa značiek