Úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh s tunelom Prešov spustí Národná diaľničná spoločnosť (NDS) do ostrej prevádzky 28. októbra, informovala o tom na sociálnej sieti. Úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh má dĺžku 7,87 kilometra, jeho výstavba stála vyše 356 miliónov eur a bola spolufinancovaná Európskou úniou (EÚ).
VIDEO: Pozrite si video Národnej diaľničnej spoločnosti z tunela Prešov. NDS simulovaným požiarom preverila súčinnosť a akcieschopnosť operátorov, tunelových špecialistov a všetkých zložiek Integrovaného záchranného systému.Diaľnica D1 bude tvoriť „západný“ obchvat mesta Prešov a rýchlostná cesta R4 bude tvoriť „severný“ obchvat mesta Prešov. Tieto komunikácie sú navzájom prepojené v druhej budovanej mimoúrovňovej križovatke Prešov, západ, pričom jednou z funkcií je previesť predovšetkým tranzitnú dopravu mimo obývaného územia mesta.

A aký je aktuálny stav? Podľa informácií od NDS na úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh prebiehajú už len dokončovacie práce. Zhruba stovka pracovníkov finalizuje práce na vodorovnom a zvislom dopravnom značení, natieraní zábradiel, terénnych úpravách, úprave krovín, stromčekov a pracuje sa aj v strednom deliacom páse.
V tuneli Prešov je ešte nutné odstrániť technické anomálie, ktoré boli odhalené pri cvičení. Zároveň sa dolaďuje centrálny riadiaci systém a nastavujú sa v ňom detekcie a alarmy. Zároveň, pred ostrým spustením diaľnice do prevádzky sa chystá jej preverenie v testovacom režime.
Ušetrí takmer 20 minút
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov. Diaľničný úsek je dlhý takmer 8 km, na trase je 18 mostov, dvojrúrový tunel Prešov s dĺžkou cez 2 km, 17 vetiev križovatiek a 6 km protihlukových stien. Súčasťou výstavby je aj mimoriadne technicky zložitá križovatka, ktorá nemá na Slovensku obdobu. V križovatke Prešov, západ sa spájajú dve diaľnice a cesty I., II. a III. triedy. Vo vetvách to robí spolu 11,3 km, čo je viac ako je dĺžka celého úseku. Osobným vozidlám skráti nový obchvat jazdu o takmer 19 minút.