Diaľničný privádzač čiastočne odľahčí vyťaženú existujúcu cestu I/11 zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pomôže obyvateľom Kysúc dostať sa rýchlejšie za prácou do Žiliny a v neposlednom rade aj do blízkeho priemyselného parku.
Cestu I/11 smerujúcu do Čiech a Poľska denne využije viac než 30-tisíc vozidiel, pre ktoré je už po mnoho rokov práve križovatka v Radoli kritickým bodom. Vjazd do Kysuckého Nového Mesta je sťažený domácim obyvateľom blízkych obcí a premávku výrazne komplikuje aj nákladná doprava súvisiaca s prevádzkou najväčšieho zamestnávateľa v Žilinskom kraji, kde pracuje viac než 5 000 ľudí.
Privádzač začína na ceste I/11, na ktorú sa pripája úrovňovou križovatkou tvaru T, na ktorej bude doprava riadená cestnou svetelnou signalizáciou v plne inteligentnom riadení s preferovaním vozidiel na ceste I/11. Detekcia vozidiel je navrhnutá pomocou najmodernejšej technológie a to bezdrôtovými magnetovými senzormi.
Následne trasa privádzača prekonáva cez most cestu I/11, križuje rieku Kysuca a budúcu diaľnicu D3. Trasa privádzača pokračuje severo-západným smerom k ceste III/2095, na ktorej bude zriadená malá okružná križovatka umožňujúca prepojenie privádzača s cestou III/2095 vo všetkých smeroch. Trasa ďalej križuje železničnú trať a končí úrovňovým pripojením na miestnu komunikáciu pri priemyselnom parku.
Výstavbu diaľničného privádzača bude realizovať spoločnosť Metrostav, jeho cena je približne a 13,7 milióna eur a financuje sa zo štátneho rozpočtu. Celková dĺžka privádzača bude 1 359 metrov, pričom takmer 380 metrov budú tvoriť mosty, postaví sa aj jedna križovatka s budúcou D3 a kt omu takmer 600 metrov dlhá protihluková stena. Výstavba privádzača by mala trvať 24 mesiacov – do prevádzky by mal byť uvedený v decembri 2023.