Po štyroch rokoch výstavby, ktorá odštartovala v januári 2018, otvorili v Číne druhý najdlhší podvodný tunel na svete. Na dĺžku ma 10,79 km, čím je zároveň najdlhším tunelom vedúcim pod vodnou hladinou v Číne. Je súčasťou úseku diaľnice medzi mestami Chang-čou a Wu-si s dĺžkou 43,9 km. Uľahčí dopravu medzi Šanghajom a Nankingom – hlavným mestom provincie Ťiang-su, ktorá leží 50 km od Šanghaja.
Na výstavbu tunela spotrebovali stavitelia dva milióny kubických metrov betónu a preinvestovali 1,56 miliardy dolárov. Dvojsmerný tunel má šesť prúdov a šírku 17,45 metra. Najväčšou zaujímavosťou je jeho strop pokrytý diódami, ktoré tunel osvetľujú a menia jeho atmosféru. To má zabrániť monotónnosti, znížiť únavu a zvýšiť koncentráciu vodičov.
Ako umelecké diela pôsobia odvetrávacie šachty, ktoré sa týčia nad vodnou hladinou. Tunel Taihu však nie je najdlhším podvodným tunelom na svete. Tento primát patrí tunelu Ryfylke v Nórsku s dĺžkou 14,4 km medzi Stavangerom a Ryfylke. Úplne najdlhším tunelom pod vodou je eurotunel pod kanálom La Manche, ktorý spája Francúzsko s Veľkou Britániou. Ten však slúži len železničnej doprave. Vo výstavbe je už ďalší podvodný tunel v Nórsku s dĺžkou 26,7 km.
Čítajte viac Číňania stvorili ďalší ‘rozprávkový‘ most. Zvlnený visí 140 m nad kaňonom