Tunel Bikoš bol prerazený 27. mája 2021. Pri jeho razení sa vyťažilo zhruba 220-tisíc kubických metrov horniny, ktorá sa používala a bude používať na cestné násypy. Práce na ňom odvtedy výrazne pokročili.
V tuneli sú prerazené obidve tunelové rúry. V západnej, kde je sekundárne ostenie finálne dokončené, podľa informácií, zverejnených na webe Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) prebieha realizácia základových pásov pod štrbinové žľaby a obrubníky ako aj ich položenie a pripravuje sa káblovody. Ešte treba dokončiť priečky v SOS výklenkoch a priečnych prepojeniach, ako aj nátery sekundárneho ostenia.
Čítajte viac Tunel Bikoš je prerazený. Čo ďalej s obchvatom Prešova?Momentálne prebieha realizácia sekundárneho ostenia vo východnej tunelovej rúre a súčasne sa pracuje aj na zhotovení drenáže. V lete tohto roka by sa malo začať s montážou tunelovej technológie a na záver roka príde na rad aj samotná vozovka.
Okrem tunela sa pracuje aj na vonkajších objektoch. Konkrétne sa budujú násypy a prebieha pokládka konštrukčných vrstiev vozovky na preložke cesty I/68 pri Veľkom Šariši. Na moste pred tunelom Bikoš z južnej strany prebieha montáž skruže a armuje sa posledná 7. etapa pravého mosta – následne sa plynulo prejde so skružou na ľavý most.
Čítajte viac Nespokojný Prešov. Kedy sa spustí súťaž na dostavbu severného ochvatu mesta?Na moste za tunelom Bikoš prebieha realizácia lamiel a zárodkov. Na moste nad cestou I/68 už demontujú podpernú konštrukciu a tento most je kompletne zabetónovaný. Na mostoch nad vetvami severnej križovatky R4 prebieha jednotlivo montáž podpernej konštrukcie, armovanie, betonáž krídiel a driekov opôr.