Druhá etapa severného obchvatu Prešova? Najskôr v roku 2027

Výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty R4 v ideálnom prípade v ideálnom prípade začne tento rok na jeseň. Trvať má takmer štyri a pol roka.

08.03.2022 20:00
SR Prešov tunel D1 severný obchvat výstavba POX Foto:
Na snímke je západný portál tunela Bikoš a rozostavaná rýchlostná cesta R4, ktorá po dokončení bude severným obchvatom Prešova.
debata

Iba pred pár dňami sme písali, že Prešovčania sa môžu tešiť – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa totiž pochválila tým, že vyhlásila verejné obstarávanie na 2. etapu severného obchvatu Prešova. Udialo sa tak na základe schváleného cestného harmonogramu vládou SR. Oznámenie malo byť v lehote do 3 pracovných dní zverejnené vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie aj s dostupnými kompletnými súťažnými podkladmi.

A keďže táto lehota už uplynula, máme tu prvé konkrétne informácie o tomto obstarávaní v celkovej hodnote 263 miliónov eur bez DPH priamo z Vestníku pre verejné obstarávanie. Najprv tá najdôležitejšia – predpokladaný dátum začatia prác je 1. októbra 2022 a predpokladaná dĺžka prác je 1 583 dní, teda približne štyri roky a štyri mesiace.

zväčšiť Rýchlostná cesta R4, Rýchlostná cesta R4,... Foto: NDS
Rýchlostná cesta R4, severný obchvat Prešova Rýchlostná cesta R4, Rýchlostná cesta R4, severný obchvat Prešova.

Ak by boli tieto termíny dodržané, tak 2. etapa severného obchvatu Prešova by mala byť hotová niekedy začiatkom roku 2027. To bude platiť v optimálnom prípade, ak sa nebude rôznymi námietkami obstarávanie naťahovať a ak zhotoviteľ stavby dodrží termíny.

Prvý dôležitý termín je 25. máj tohto roku – vtedy by sa mali otvárať obálky s ponukami a bude jasnejšia reálna situácia. Ponuky musia platiť minimálne do 30. apríla 2023. Pri vyhodnotení ponúk budú rozhodovať viaceré kritériá, pričom navrhovaná celková cena má váhu 65 percent, kvalita tímu odborníkov 30 percent a lehota výstavby 5 percent. Na zabezpečenie ponuky je potrebné zložiť zábezpeku vo výške pol milióna eur.

Výstavba úseku R4 Prešov – severný obchvat (km 4,3 – 14,5) zvýši najmä plynulosť tranzitnej automobilovej dopravy. Budovaný úsek bude začínať v mimoúrovňovej križovatke Prešov, sever a končiť v križovatke Kapušany, kde sa napojí na existujúcu cestu I. triedy I/18. Trasa nadväzuje na už rozostavaný úsek prvej etapy severného obchvatu Prešova. Súčasťou úseku bude dvanásť mostov rôznej dĺžky a približne 1,9 kilometra dlhý tunel Okruhliak.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #verejné obstarávanie #rýchlostná cesta R4 #severný obchvat Prešova #tunel Okruhliak
Články podľa značiek