Continental chce aby autá videli aj za roh. Vyvíja ‘kolektívne vnímanie‘

Komunikácia medzi autami je možná už dnes. Ale len medzi tými, ktoré sú vybavené systémom V2X. Continental chce ísť ešte ďalej a chrániť aj „nepripojených“.

30.03.2022 12:00
debata
Technológia Collective Perception by umožnila... Foto: Continental
Continental - systém Collective Perception Technológia Collective Perception by umožnila využívať údaje zo senzorov vozidiel aj infraštruktúry v reálnom čase a posielať ich asistenčným systémom iných vozidiel.

Continental tvrdí, že jeho systém kolektívneho vnímania (Collective Perception), na ktorom pracuje už viac ako dva roky, môže spojiť obrazové údaje z iných vozidiel a senzorov infraštruktúry, aby sa zlepšilo zorné pole vodiča. Aby videl doslova „za roh“. Napríklad pomocou obrázkov z iných vozidiel alebo dopravných kamier v okolí by systém umožnil vodičovi na križovatke vidieť prichádzajúceho cyklistu za rohom budovy.

Robert Gee, manažér pre vývoj prepojených vozidiel tvrdí, že cieľom je nájsť reálne spôsoby využitia technológie pripojených vozidiel na ochranu ľudí, vrátane tých, ktorí nie sú pripojení, ako sú chodci, cyklisti alebo používatelia skútrov. „Nejako musíme chrániť týchto najzraniteľnejších účastníkov v cestnej premávke a zároveň využiť to, čo je už nainštalované vo vozidlách,“ povedal pre Automotive News. Nebude to ale ľahké.

Continental - bubnové brzdy Čítajte viac Continental: Brzdy budúcnosti budú vraj z minulosti

Gee tvrdí, že keďže senzory, ako sú kamery a radarové systémy, sú v každom vozidle vyladené inak, údaje zdieľané medzi nimi „nebudú tak ľahko interpretovateľné“. Práve systém Collective Perception by ich mohol „preložiť“ medzi vozidlami, ako aj medzi vozidlami a infraštruktúrou. Získaním väčšieho množstva údajov o vozidlách a infraštruktúre v oblasti, kde sa nachádzate, sa dajú odstrániť mŕtve uhly pre asistenčné systémy a jednoduchšie varovať pred možnými rizikami.

Winter Contact, Taraxagum Logo Čítajte viac Toto nie je hoax! Continental chce vyrábať pneumatiky z púpavy

„Collective Perception umožňuje jednému vozidlu použiť svoje vlastné senzory na detekciu zraniteľného účastníka premávky, odoslať tieto údaje iným vozidlám a nechať ich vypočítať, či im daný objekt bude stáť v ceste,“ povedal Gee. Continental ale zatiaľ neprezradil, kedy bude Continental schopný uviesť novú technológiu do sériovej produkcie. Podľa neho to závisí aj od legislatívy, keďže zdieľanie údajov podlieha ochrane. Firma dúfa, že po zverejnení štandardov by mohla do roka aplikáciu spustiť.

Medzitým Continental pokračuje vo vývoji technológie a jej testovaní v spolupráci s viacerými nemenovanými automobilkami, vrátane piatich v Nemecku a dvoch v USA. Verí, že zavedením Collective Perception sa mu podarí opäť znížiť počet úmrtí a zranení na cestách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #bezpečnosť #Continental #bezpečnosť cestnej premávky #zdieľanie dát #V2X #C2X
Články podľa značiek