V tuneli Bikoš, ktorý je súčasťou stavby rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat, diaľničiari cez víkend dokončili sekundárne ostenie. Ako prvé koncom januára sfinalizovali sekundárne ostenie v západnej rúre, teraz ho dokončili aj vo východnej. Práce napredujú načas a vyzerá to tak, že NDS odovzdá motoristom severný obchvat Prešova do užívania v lete 2023.
V západnej rúre tunela Bikoš v súčasnosti pracujú na štrbinových žľaboch, položení obrubníkov a káblovodoch. V lete by tam mala začať montáž tunelovej technológie a následne príde na rad samotná vozovka.
Tunel Bikoš bude dvojrúrový cestný tunel s jednosmernou premávkou. Medzi tunelovými rúrami budú tri priechodné priečne prepojenia, slúžiace ako chránené únikové cesty. V každej tunelovej rúre bude 7 protipožiarnych výklenkov s hydrantmi, 7 SOS kabín a jeden jednostranný núdzový záliv umiestnený približne v strede tunela. Opomenúť nemožno ani zariadenie pre rozpoznanie ADR kódu na autách prepravujúcich nebezpečné látky.
Práce napredujú aj na mostoch
Okrem tunela sa pracuje aj na vonkajších objektoch. KOnkrétne na zakladaní a budovaní násypov a ukladajú sa konštrukčné vrstvy vozovky na preložke cesty I/68 pri Veľkom Šariši. Taktiež prebieha realizácia nového koryta potoka Dzikov.
Na moste pred tunelom Bikoš z južnej strany sa presúvajú skruže na ľavý most, pravý most je už kompletne zabetónovaný. Na moste za tunelom Bikoš prebieha realizácia lamiel a ďalšie menšie práce. Na moste ponad cestu I/68 je dokončená betonáž a prebiehajú práce na realizácii kamennej dlažby pod mostom. Zároveň sa pracuje aj na debnení a betonáži koncových priečnikov a záverných múrikov. Na mostoch nad vetvami severnej križovatky R4 prebieha jednotlivo pokládka debnenia, armovanie, debnenie priečnikov a izolácie pod rímsy.
R4 Prešov, severný obchvat v číslach
- 4,3 km dlhý úsek v plnom profile
- motoristom ušetrí približne 10 minút
- 155 stavebných objektov
- 9 mostov
- tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 m