Lidl prechádza na vodík. Batériám dáva ‘padáka‘

Veľké logistické centrum reťazca Lidl si zvolilo ako palivo budúcnosti vodík. Z prevádzky postupne vyradí batériové technológie.

28.04.2022 12:00
debata (7)
Vo Francúzsku sa logistické centrum... Foto: Lidl
Lidl - vodíkové dodávaky a kamióny Vo Francúzsku sa logistické centrum potravinového reťazca rozhodlo nahradiť batériové vysokozdvižné vozíky vodíkovými. Nie je to lacné, ale prináša to množstvo výhod. Nasledovať majú dodávky a kamióny.

Lidl už viac ako 10 rokov pracuje na znížení svojej uhlíkovej stopy. Najnovší príspevok môžeme vidieť vo veľkom logistickom centre v Carquefou, kde nasadí do prevádzky 98 vysokozdvižných vozíkov poháňaných vodíkom. Prečo to spomíname? Najmä preto, že vodíková technológia vytlačí tu súčasnú – čisto batériovú. Jednoducho, až 80 pôvodnej flotily poháňanej batériami vystriedala tá vodíková.

Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že ide o komplikovanejšie riešenie, keďže vodík potrebuje novú infraštruktúru, Lidl mal na to dôvod. A ten ukazuje, že vodík nemusí byť mimo hry ani na cestách. Potravinový reťazec totiž tvrdí, že vozíky na batérie boli kvôli zdĺhavému nabíjaniu využiteľné len 50 % času. Ten zvyšný strávili na nabíjačkách. Zato vodíkové vozíky môžu pracovať až 95 % času, pretože doplnenie vodíka trvá len pár minút.

Lidl - operatívny lízing Čítajte viac Lidl opäť fušuje do fachu predajcom áut. A celkom úspešne

Pre spoločnosť to znamená, že vďaka tomu jej bude stačiť menej vozíkov. A presne z týchto dôvodov plánuje nasadiť vodíkový pohon aj do niektorých svojich nákladných áut a kamiónov. Voľba na vodík padla aj preto, že logistické centrum v Carquefou je vzdialené len 75 km od dodávateľa zeleného vodíka, ktorý vzniká z morskej vody a zo zelenej elektriny. Závod Lhyfe bude už v roku 2030 vyrábať tonu vodíka denne.

Vodík teda rozhodne nemusí byť mimo hry a môže byť aj ekonomicky výhodný. Ale nie všade. Vodíkové osobné autá majú kvôli prakticky neexistujúcej infraštruktúre, ak ju porovnáme s tou nabíjateľnou, stále veľké limity. Pre kamiónovú dopravu by bol však vodík ako stvorený. Práve kvôli dostatočnému dojazdu a krátkym časom tankovania. Navyše by mohli kamióny, najmä dodávky, pracovať prakticky nepretržite.

Lidl - operatívny lízing Čítajte viac Lidl spúšťa predaj áut. V Nemecku je už realitou!

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Lidl #vodík
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek