Mercedes je na dosah k revolučným batériám. Od bývalého inžiniera Tesly!

Nová technológia silikónových batérií bude možno znamenať „vyliečenie“ neuralgických problémov elektromobilov. Predĺži dojazd a zníži hmotnosť.

20.05.2022 14:00
debata
Nový elektrický off-road EQG by mal dostať... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQG Concept - 2021 Nový elektrický off-road EQG by mal dostať články s kremíkovými anódami, ktoré zvýšia energetickú hustotu.

Správ o zázračných batériách, ktoré by predĺžili dojazd elektromobilov a zrýchlili nabíjanie, tu už bolo dosť. Napríklad o tých s tuhým elektrolytom. Žiadna z automobiliek však akumulátory novej generácie zatiaľ nenasadila do sériovej produkcie. Prvou má byť Toyota, no tá ich kvôli vysokej cene použije najprv v hybridoch. Pre potreby čistého elektromobilu by boli batérie solid-state jednoducho príliš drahé a samotný elektromobil nepredajný. Teraz tu ale máme o čosi realistickejšiu správu. Mercedes-Benz oznámil, že jeho chystaný elektrický off-road G, teda trieda EQG, ktorá by sa mal stať realitou v roku 2025, bude vybavená novou generáciou silikónových batérií.

Mercedes-Benz EQG Concept - 2021 Čítajte viac Mercedes-Benz EQG: Ikona terénu už jazdí na batérie. Má až štyri motory

Tie vyvíja s kalifornským startupom Sila Nanotechnologies, ktorý založil bývalý inžinier Tesly. Mercedes-Benz sa stal menšinovým vlastníkom v tejto spoločnosti už v roku 2019. Vlani získala Sila ďalších 590 miliónov dolárov investícií a jej trhová hodnota stúpla na 3,3 miliardy dolárov. To len vyjadruje dôveru k novej technológii. Batérie majú mať totiž až o 40 % vyššiu energetickú hustotu – na úrovni 800 Wh na liter. To znamená buď o 40 % dlhší dojazd, alebo o 40 % menší objem a hmotnosť. „Takáto vysoká hustota energie mení pravidlá hry a umožňuje nám uvažovať novými smermi pri vývoji budúcich elektromobilov,“ povedal technický šéf Mercedesu-Benzu Markus Schaefer.

Mercedes-Benz EQS - 2022 Čítajte viac Mercedes-Benz EQS SUV: Elektrické ‘GLS‘ je na svete. Pripláva z USA Tajomstvo silikónových batérií sa ukrýva v nahradení tradičných grafitových anód kremíkovými. Sila Nanotechnologies informovala, že nová chémia je výsledkom desiatich rokov intenzívneho vývoja, pričom od začiatku brala do úvahy nasadenie v automobilovom priemysle. Akumulátory budú preto bezpečné a bude ich možné vyrábať vo veľkom objeme. Mali by sa tiež rýchlejšie nabíjať. Pre pripravovanú elektrickú triedu G budú nepochybne prínosom, pretože jej vysoká hmotnosť by neúmerne skrátila dojazd. O cene novej technológie zatiaľ nepadlo ani slovo, ale jej prvá aplikácia v luxusnom off-roade prémiovej značky naznačuje, že spočiatku budú nové batérie drahé.
Mercedes-Benz EQG Concept - 2021
Mercedes-Benz EQG Concept - 2021
+12Mercedes-Benz EQG Concept - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #batérie #silikónové batérie #kremíkové anódy
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek