
Správ o zázračných batériách, ktoré by predĺžili dojazd elektromobilov a zrýchlili nabíjanie, tu už bolo dosť. Napríklad o tých s tuhým elektrolytom. Žiadna z automobiliek však akumulátory novej generácie zatiaľ nenasadila do sériovej produkcie. Prvou má byť Toyota, no tá ich kvôli vysokej cene použije najprv v hybridoch. Pre potreby čistého elektromobilu by boli batérie solid-state jednoducho príliš drahé a samotný elektromobil nepredajný. Teraz tu ale máme o čosi realistickejšiu správu. Mercedes-Benz oznámil, že jeho chystaný elektrický off-road G, teda trieda EQG, ktorá by sa mal stať realitou v roku 2025, bude vybavená novou generáciou silikónových batérií.

Tie vyvíja s kalifornským startupom Sila Nanotechnologies, ktorý založil bývalý inžinier Tesly. Mercedes-Benz sa stal menšinovým vlastníkom v tejto spoločnosti už v roku 2019. Vlani získala Sila ďalších 590 miliónov dolárov investícií a jej trhová hodnota stúpla na 3,3 miliardy dolárov. To len vyjadruje dôveru k novej technológii. Batérie majú mať totiž až o 40 % vyššiu energetickú hustotu – na úrovni 800 Wh na liter. To znamená buď o 40 % dlhší dojazd, alebo o 40 % menší objem a hmotnosť. „Takáto vysoká hustota energie mení pravidlá hry a umožňuje nám uvažovať novými smermi pri vývoji budúcich elektromobilov,“ povedal technický šéf Mercedesu-Benzu Markus Schaefer.
