
S nástupom asistenčných systémov nám do riadenia stále viac a viac zasahuje elektronika. A bude horšie. Ford totiž vyvíja ďalší zo systémov, ktorý vás bude obmedzovať. Samozrejme, dôvodom je bezpečnosť. Jeho Geofencing Speed Limit Control je vlastne ďalšou generáciou obmedzovača rýchlosti. V podstate na tom nie je nič nové. Už dnes dokážu inteligentné tempomaty a obmedzovače rýchlosti upraviť rýchlosť vášho auta v súlade s povolenými limitmi. A to buď na základe čítačky dopravných značiek alebo dát z navigácie, ktorá tiež obsahuje údaje o povolenej rýchlosti na cestách. Ford chce ísť ešte ďalej. Geofencing Speed Limit Control bude totiž upravovať rýchlosť nezávisle na údajoch navigácie a dopravnom značení.

Podmienkou je prepojené vozidlo vybavené systémami asistovaného riadenia a tiež softvér sledujúci polohu vozidla pomocou geofencingu. Takto je možné vytvoriť virtuálne zóny s určitou povolenou rýchlosťou. Keď do nej vozidlo vojde, automaticky upraví rýchlosť. Spolu so znížením tempa sa na prístrojovom paneli zobrazí informácia o zásahu. Podľa Fordu by ale mal mať vodič stále možnosť upraviť rýchlosť podľa vlastného rozhodnutia, nestratil by teda kontrolu nad vozidlom. Nová technológia by navyše umožňovala vytvárať vlastné rýchlostné zóny a tiež nastavovať rýchlosť v týchto zónach napríklad podľa toho či je deň alebo noc.

Ford už nový systém testuje v Kolíne nad Rýnom v spolupráci so samotným mestom. To, že testovacím vozidlami sú elektrické dodávky E-Transit naznačuje, že Geofencing Speed Limit Control by mohol byť užitočný najmä pre firemné vozidlá. „Technológia prepojených vozidiel má potenciál urobiť jazdu jednoduchšou a bezpečnejšou pre všetkých zúčastnených, nielen pre vodičov. Zónové monitorovanie môže zaistiť zníženie rýchlosti kdekoľvek a kedykoľvek to bude nevyhnutné,“ povedal Michael Huynh, manažér City Engagement európskej divízie Fordu.