Diaľničný mestský tunel Sitina na bratislavskom úseku D2 Lamačská cesta – Staré Grunty je v prevádzke pätnásť rokov. Pri medziročnom náraste intenzity dopravy ho aktuálne využíva 70– až 80-tisíc áut denne. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v tuneli počas doterajšej prevádzky inovovala viaceré časti, tento rok v ňom vymenila centrálny riadiaci systém. „Do budúcna plánujeme zmodernizovať kamerový a detekčný systém, osvetlenie či dopravné značenie,“ informovala hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková.
Čítajte viac Útvar hodnoty za peniaze: Kysuckú diaľnicu D3 treba dokončiť!Tunel Sitina uviedli do užívania motoristom 24. júna 2007 ako prvý dvojrúrový tunel na Slovensku. Razili ho rakúskou tunelovacou metódou, pričom pravá rúra je dlhá 1 440 metrov a ľavá 1 415 metrov. V každej tunelovej rúre je deväť SOS kabín, päť priečnych prepojení (únikových ciest), dva núdzové zálivy a desať prúdových ventilátorov. „Vo februári tohto roku bol v tuneli vymenený centrálny riadiaci systém za modernejší a flexibilnejší s možnosťou prepojenia na inteligentný riadiaci systém dopravy v rámci obchvatu,“ uviedla Žgravčáková.
Čítajte viac Po diaľnici 'naplno': Už o mesiac prestane platiť obmedzenie rýchlosti na diaľnici v obciPri novom centrálnom riadiacom systéme sa podľa nej zamerali hlavne na modernizáciu a implementáciu nových technických predpisov s cieľom možnosti integrovať do nového centrálneho riadenia líniové riadenie dopravy. „Zároveň tento nový centrálny riadiaci systém je otvoreným systémom s možnosťou ľubovoľného rozširovania bez potreby generálnej výmeny do budúcna,“ priblížila hovorkyňa NDS. Plánované odstávky tunela trvajú tradične dvakrát ročne, a to na jar a na jeseň, počas pravidelnej údržby tunela. Tieto práce v tuneli sú plánované v nočných hodinách a trvajú približne tri dni.