Výstavba R3 Tvrdošín – Nižná beží podľa informácií NDS podľa plánu v celom úseku. Zrealizované sú už prekládky inžinierskych sietí a aktuálne sa uskutočňujú zemné práce – úpravy podložia, násypy, výkopy, zaistenie svahov hlavnej trasy. Ukončené je aj zakladanie mostov a pracuje sa ďalej na spodnej stavbe a sčasti už aj na nosných konštrukciách mostov.
V najbližšej dobe sa bude pokračovať v budovaní ich spodných stavieb, pilierov a nosných konštrukcií. Ďalej budeme pokračovať výkopovými prácami, budovaním násypových telies, prekládkami objektov železníc a stavebnými úpravami súvisiacimi s napojením úseku na existujúce cesty.
Najzložitejšími z hľadiska výstavby tvrdošínskej R3-ky sú mostné objekty. Z technického pohľadu je však pomerne náročná aj realizácia vyšších násypových telies a trasy v hlbších zárezoch. Špecifikom tejto stavby je, že sa buduje v zložitom geologickom prostredí strmých svahov.
O stavbe v číslach
- celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
približne 100 stavebných objektov
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1800 m protihlukových stien
Výstavba obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Ukončenie predpokladáme v priebehu budúceho roka. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Novobudovaným úsekom R3 Tvrdošín – Nižná by malo po jeho uvedení do prevádzky prechádzať 6 500 vozidiel denne. Do budúcnosti sa však očakáva zvýšenie dopravnej intenzity až na takmer 9 500 vozidiel denne.