Veľký obchvat, ktorý pomôže vyriešiť kritickú dopravnú situáciu v mikroregióne Malokarpatska je o krok bližšie k realite. Informuje o tom Bratislavský samosprávny kraj (BSK) na svojom webe. Pripravené sú viaceré riešenia trasovania jednotlivých úsekov a na projekt sú finančné prostriedky.
„Najnovšie dopravné prieskumy potvrdili, že na najvyťaženejších úsekoch cesty II/502 dosahuje denná intenzita okolo 25 000 áut, čo má výrazne negatívny dopad na kvalitu života obyvateľov dotknutých miest a obcí a ich ďalší rozvoj v dôsledku vysokej produkcie emisií, prachu a hluku. To čo roky nešlo, sa nám podarilo v absolútnej spolupráci s primátormi a starostami v území. Výsledkom je návrh trasovania obchvatu Malokarpatska s variantnými riešeniami, ktoré sú potrebné pre proces posudzovania vplyvov na životné prostredie,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba.
Ide o riešenia, ktoré sú vzhľadom na možnosti kraja realizovateľné z pohľadu posudzovania vplyvov na životné prostredie a možnosti financovania výstavby. Vzhľadom na náročnosť samotnej stavby nie je možné realizovať obchvat Malokarpatska ako jednu ucelenú stavbu. Sú však zadefinované konkrétne úseky výstavby. Tie sa budú realizovať ako samostatne fungujúce celky, ktoré sa budú následne vzájomne prepájať.
V rámci aktuálneho návrhu Programu Slovensko 2021 – 2027 sa podarilo vyjednať alokáciu na vybrané úseky obchvatu. Úlohou župy ostáva získať finančné prostriedky na všetky potrebné úseky. To je ale podmienené jednak realizáciou úsekov, na ktoré je vyčlenená finančná alokácia, a jednak pripravenosťou ostatných úsekov na realizáciu.