Japonci chcú zachrániť spaľovacie motory. Automobilky založili veľkú asociáciu

Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu sa spojili pri vývoji a výrobe uhlíkovo neutrálnych palív. Odpísať motory s vnútorným spaľovaním je pre nich neprípustné.

27.07.2022 12:00
debata (1)
Štyri významné japonské automobilky sa dohodli... Foto: Toyota
Toyota - vodíkový motor Štyri významné japonské automobilky sa dohodli na vývoji ekologickej výroby alternatívnych palív vrátane bioetanolu. S týmto palivom by boli spaľovacie motory uhlíkovo neutrálne.

Vojna na Ukrajine a s ňou súvisiaci posun plánov vyradiť z prevádzky tepelné elektrárne ukazuje, že s čistotou elektromobilov to nebude také jednoduché. Prírode je totiž jedno, či CO2 uniká priamo z výfuku auta, alebo z továrenského komína elektrárne. Navyše, viacerí predstavitelia automobilového priemyslu tvrdia, že problémom nie sú spaľovacie motory, ale palivo, ktoré spália. Tieto hlasy prichádzajú najmä z Japonska. Tamojší výrobcovia, hoci sami plánujú masívnu elektrifikáciu, sú pragmatickejší a prihovárajú sa za väčšiu technologickú „pestrosť“ pri znižovaní skleníkových emisií v doprave. Napríklad požívaním syntetických palív, vodíka či biopalív.

Nová baktéria degradujúca benzín Čítajte viac Vedci našli pod viečkom nádrže zázračnú baktériu. Požiera benzín!

Myslia to naozaj vážne, čo dokazuje spojenie síl automobiliek Toyota, Subaru, Suzuki a Daihatsu. Spolu so spoločnosťami Enos Company a Toyota Tusho Corporation založili novú asociáciu Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels. Toto združenie sa bude venovať výskumu výroby bioetanolového paliva prostredníctvom optimalizovanej cirkulácie vodíka, kyslíka a CO2 počas výroby s cieľom dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Ide teda o rozsiahly projekt, ktorý má vyriešiť nadmernú koncentráciu kyslíka pri výrobe bioetanolu, zachytávania a využitia CO2 a v neposlednom rade pestovania vhodných rastlín.

Tieto alternatívne palivá by umožnili udržať v prevádzke množstvo áut so spaľovacími motormi. Najmä v oblastiach, ktoré ešte nie sú a tak skoro ani nebudú pripravené na úplnú elektrifikáciu dopravy. Môžu sa tiež presadiť v motoršporte, ako nedávno ukázala napríklad Toyota so svojou okruhovou GR Corollou na vodík. Okrem toho ďalšie automobilky pracujú na využití syntetických palív. Napríklad Porsche už založilo v Čile spoločnosť HIF Global LLC, ktorej cieľom je výroba umelých palív pomocou ekologickej výroby vodíka veternými elektrárňami. Porsche si od toho sľubuje, zachovanie výroby ikonického modely 911.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Suzuki #Subaru #Daihatsu
Články podľa značiek