Cesta z Malaciek do Perneku prešla komplexnou revitalizáciou. Má nový asfaltový povrch, vodorovné dopravné značenie, obnovené priekopy, vytvorené nespevnené krajnice a v strede vozovky osadené retroreflexné smerové gombíky. Je to doteraz najdlhšia zrealizovaná súvislá oprava v Bratislavskom kraji a jeho oprava stála vyše 2 milióny eur bez DPH.
Úsek v dĺžke 10 kilometrov realizovala župná cestárska spoločnosť metódou recyklácie asfaltových zmesí za horúca na mieste, upresnil Bratislavský samosprávny kraj na svojom webe. Pri tejto metóde sa využíva už existujúci materiál, s pridaním nevyhnutných komponentov ako kamenivo a asfaltové spojivo. Kompletné práce pozostávali z odfrézovania plochy 81 850 štvorcových metrov, realizácie nových asfaltobetónových povrchov vozoviek vrátane celkového vybavenia. Správca komunikácií to zvládol za 50 dní.
Štruktúrované, 3D plastové vodorovné značenia na novom povrchu je viditeľnejšie a má dlhšiu životnosť. Pribudli aj nové smerové stĺpiky a v strede vozovky retroreflexné smerové gombíky. Odstránením nánosov na nespevnenej krajnici a prehĺbením odvodňovacích priekop sa zabezpečilo účinnejšie odvodnenie vozovky, čím sa predĺži životnosť samotnej cesty.
„Vhodne zvolenými technológiami vieme podstatne predĺžiť životnosť vozovky, zvýšiť mieru komfortu a bezpečnosti užívateľov s použitím minimálnych nevyhnutných nákladov. Rozsahom prác od výmenu krytu, vrátane zabezpečenia odvodnenia a osadenia nového vodorovného a zvislého značenia nadobúdajú vodiči jazdiaci úsekom pocit jazdy po novovybudovanej komunikácii,“ vysvetlil Martin Samek zo Správy ciest BSK.
Plánované sú aj ďalšie rekonštrukcie a to technológiou recyklácie za studena na mieste. Pôjde celkovo o takmer 43 kilometrov regionálnych ciest. Táto efektívna metóda bude použitá na najviac poškodených úsekoch ciest ako Pernek – Kuchyňa – Rohožník, Blatné – Šenkvice – Modra, Slovenský Grob – Viničné, Doľany – Štefanová – Budmerice – Báhoň, Dunajská Lužná – Miloslavov a Kráľová pri Senci – Hrubá Borša.