Most SNP sa opravoval naposledy približne pred rokom, teraz ho čaká ďalšia vážna oprava. Kvôli zisteným poškodeniam by sa na ňom mala znížiť maximálna rýchlosť zo 60 kilometrov za hodinu na 50.
„Hlavné mesto v súčasnosti pripravuje zmenu v definovaní najvyššej dovolenej rýchlosti (na Moste SNP, poz. redakcie) zo 60 km/h na štandardných 50 km/h, ktorá je vo všeobecnosti platná v intravilánoch miest a obcí,“ vysvetlila hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková.
Zmenu pripravuje mesto v súvislosti s plánovanou opravou, keďže mimoriadna prehliadka, o ktorej mesto informovalo približne pred mesiacom, odhalila na niektorých miestach porušené pozdĺžne zvary nosníkov. Most je napriek tomu podľa predstaviteľov hlavného mesta bezpečný a prevádzkovateľný. Avšak je aktuálne zaradený do stavebno-technického stavu VI na 7-dielnej stupnici, pričom 7. stupeň znamená havarijný stav.
Šiesty stupeň, kam je aktuálne zaradený aj Most SNP, má označenie „veľmi zlý“. To v praxi znamená, že sa na ňom vyskytujú poruchy, ktoré ovplyvňujú jeho zaťažiteľnosť a nedajú sa odstrániť bez výmeny poruchových alebo doplnenia chýbajúcich súčastí. Inak povedané – akútne vyžaduje veľkú opravu.
Aj preto hlavné mesto deklaruje, že podniká všetky potrebné kroky, aby sa oprava Mosta SNP mohla začať čím skôr. Potrebné je však najskôr vybrať technologický postup pre opravu zvarov. Výsledky navrhovaných technológií zvárania by mali byť prezentované v priebehu nasledujúcich týždňov, následne vyberú konkrétnu technológiu i zrealizujú verejné obstarávanie.
Magistrát zároveň dementuje medializované informácie, podľa ktorých by mal byť na opravu Mosta SNP určený milión eur. „Informácia nie je správna. Náklady na opravu poškodených zvarov bude možné vyčísliť až po schválení technologického postupu,“ podotkla Schmucková s tým, že potrebnú sumu mesto v rozpočte vyčlení.
Tri dôležité mosty
Hlavné mesto má v správe tri mosty ponad Dunaj. Na základe mimoriadnej prehliadky je stav Mostu SNP klasifikovaný ako „veľmi zlý“. (Siesty supeň na 7-dielnej stupnici klasifikácie stavu mostov. Druhý najstarší most, most Apollo, ktorý bol otvorený v roku 2005, je aktuálne zaradený do stavebno-technického stavu IV, teda uspokojivý. Dôvodom je najmä vyskytujúca sa korózia niektorých oceľových častí, prevažne detailov v oblasti mostných ložísk. Starý most, inak najmladší z dunajských mostov, ktorý bol do prevádzky uvedený v roku 2015, je aktuálne zaradený do stavebno-technického stavu stupňa II., čo znamená veľmi dobrý.