Automobilky sa domnievali, že autá s autonómnym riadením dnes už budú bežnou súčasťou dopravy. Ako však vieme, dokonalý autopilot je stále hudbou vzdialenej budúcnosti. Technologické spoločnosti a výrobcovia áut doň investujú miliardy eur, ale ešte nevideli jediné euro na strane zisku. Jednoducho, vyvinúť auto s autonómnym riadením, ktoré by bolo vhodné do dnešných miest, je zatiaľ nad ich sily. Oveľa jednoduchšie sa zdá postaviť mesto, ktoré by bolo vhodné pre samoriadiace autá. A presne také teraz navrhol Hyundai. Hovorí mu Smart City.
Čítajte viac 'Autonómna bublina' spľasla. Investori prichádzajú o miliardyVirtuálny urbanistický projekt má podobu mesta v tvare šesťuholníka. Kým obytná zóna by sa nachádzala na jeho okraji, stred by bol venovaný relaxu – parkom a vodným plochám. Hyundai tvrdí, že takéto usporiadanie by túto zónu chránilo pred výkyvmi teplôt. Hyundai počíta s ústredným hypercentrom, centrom mesta a podcentrum. A doprava? Tá by bola situovaná pod zemou, a, samozrejme, založená na autonómnych dopravných prostriedkoch. Tie by mohli byť väčšie a komfortnejšie ako tie súčasné. Slúžili by na prepravu ľudí aj tovaru. Hyundai dokonca počíta s doručovaním zásielok pomocou robotov a dronov až na adresu.
„Mestá sú veľmi komplexné organizmy a je ťažké naprojektovať dokonalé mesto. Tieto cvičenia nás ale môžu posunúť vpred. Zaviazali sme sa navrhnúť inteligentné systémy do miest, ktoré sú založené na poznaní toho, ako mestá fungujú. Budeme v tom pokračovať a pri viacerých riešeniach sa opierať o inteligentnú mobilitu,“ povedal Youngcho Chi, šéf pre inovácie skupiny Hyundai. Smart riešenia v doprave budú v budúcnosti obrovskou príležitosťou pre automobilových výrobcov, výrobcov alternatívnych dopravných prostriedkov a dopravných systémov. OSN uvádza, že v mestách dnes žije 68 % celosvetovej populácie a tento podiel má rásť.