Pozrite sa, ako pokročili práce na problémovom úseku s tunelom Višňové

V celom 7,5 km dlhom tuneli Višňové je hotová reprofilácia. Sekundárne ostenie, čiže finálny povrch tunela, je zabetónovaný na 460 klenbách z celkových 477.

24.11.2022 20:00
D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala Foto:
Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala, vrátane viac ako 7-kilometrového tunela Višňové. (11/22)
debata

Výstavba najsledovanejšieho a najnáročnejšieho úseku diaľnice D1 pokračuje aj pred zimou vo vysokom tempe. Celkovo 13,5 kilometrov dlhý úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, vrátane viac ako 7-kilometrového tunela Višňové, stavia spoločnosť Skanska nepretržite. Diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové by mala byť hotová do konca roka 2024, aktuálne je už tunel v plnej dĺžke reprofilovaný.

Pravdou je, že zhotoviteľ požiadal o predĺženie stavebného povolenie v časti stavby až do roku 2025, to by však vrak nemalo mať vplyv na dokončenie tunelu Višňové. Na sociálnej sieti to potvrdil aj minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Podľa neho medializovanie informácií o predĺžení lehoty výstavby diaľničného tunela Višňové až na rok 2025 sú mylné. O pokroku prác informuje Národná diaľničná spoločnosť na svojom webe a pridala k informácii aj naozaj vydarené fotografie. Pozrieť si ich môžete v našej galérii.

Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...
Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...
+8Pokrok prác na výstavbe úseku D1 Lietavská...

Na stavbe v dĺžke 13,5 km je doteraz položených vyše 26 000 m2 asfaltov, vybudovaných 2 568 m novej kanalizácie, zrealizovaných viac ako 180 000 m3 výkopov a 71 000 m3 násypov na diaľničnom telese. Do tunela, mostov a múrov je zabudovaných viac ako 200 000 m3 betónu. Z celkovej dĺžky 4,7 km mostoviek na 8 mostoch je hotových už 3,3 km. V celom 7,5 km dlhom tuneli Višňové je hotová tzv. reprofilácia. Sekundárne ostenie, čiže finálny povrch tunela, je zabetónovaný na 460 klenbách z celkových 477.

Stavba zahŕňa 13,5 km dlhý úsek diaľnice vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie z nich sú dlhé 947 a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. Na západe sa napojí na úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martin. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #Národná diaľničná spoločnosť #tunel Višňové #Lietavská Lúčka – Dubná Skala
Články podľa značiek