Európsky únia nedávno schválila prelomový zákon, ktorý vyžaduje, aby automobilky do roku 2035 dosiahli pri nových autách 100-percentné zníženie emisií CO2. V podstate to znamená zákaz predaja áut so spaľovacími motormi v 27 krajinách. Tento všeobecný zákaz má mnohých kritikov. Napríklad aj v Nemecku, ktoré inak elektromobilitu neodmieta. Požaduje však legislatívny priestor, ktorý by umožnil výrobu áut so spaľovacími motormi spaľujúcimi syntetické, takzvané e-palivá, vyrobené pomocou zelenej elektriny.
Čítajte viac Porsche to myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre„Komisia by mala predložiť návrh, ako možno používať e-palivá alebo spaľovacie motory, ktoré sú poháňané klimaticky neutrálnymi palivami,“ povedal v pondelok nemecký štátny tajomník pre dopravu Michael Theurer. Počas svojho príchodu na stretnutie ministrov dopravy a energetiky EÚ v Štokholme Theurer povedal, že Nemecko je presvedčené, že batériové elektromobily sú „cestou“, ale chcelo by, aby boli podporované aj iné bezemisné technológie. „Potrebujeme vodík a tiež e-palivá, najmä v ťažkých vozidlách a v kamiónovej doprave,“ povedal.
Čítajte viac Audi predstavuje ekobenzín R33. Aj keď sa lúči so spaľovacími motormiPri spaľovaní syntetických palív síce vzniká CO2, ale výhodou je, že pri ich výrobe sa využije CO2 z atmosféry. To znamená, že sú klimaticky neutrálne. Takéto palivo by umožnilo využívať aj naďalej modifikované autá so spaľovacími motormi. Komisárka EÚ pre dopravu Adina Valeanová uviedla, že mnohí z odvetvia dopravy sa zhodujú s Nemeckom. „Myslím si, že diskusia nie je uzavretá, aj keď sa hlasovalo,“ povedala na tlačovej konferencii. Je naozaj ťažké si predstaviť, akoby nákladná doprava prepriahla na čisto elekrický pohon.