Nemecko tlačí na syntetické palivá. Batérie nemôžu byť jediným riešením

Najväčšia ekonomika Európy žiada o výnimky zo zákazu spaľovacích motorov od roku 2035. Chce ich pre autá spaľujúce vodík alebo syntetické palivá.

01.03.2023 12:00
debata (9)
Nemecko stále verí, že uhlíkovo neutrálne... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - syntetické palivá Nemecko stále verí, že uhlíkovo neutrálne palivá by mohli byť pre ochranu klímy prospešné rovnako ako elektromobily.

Európsky únia nedávno schválila prelomový zákon, ktorý vyžaduje, aby automobilky do roku 2035 dosiahli pri nových autách 100-percentné zníženie emisií CO2. V podstate to znamená zákaz predaja áut so spaľovacími motormi v 27 krajinách. Tento všeobecný zákaz má mnohých kritikov. Napríklad aj v Nemecku, ktoré inak elektromobilitu neodmieta. Požaduje však legislatívny priestor, ktorý by umožnil výrobu áut so spaľovacími motormi spaľujúcimi syntetické, takzvané e-palivá, vyrobené pomocou zelenej elektriny.

Porsche Boxster 25th Edition - 2021 Čítajte viac Porsche to myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre

„Komisia by mala predložiť návrh, ako možno používať e-palivá alebo spaľovacie motory, ktoré sú poháňané klimaticky neutrálnymi palivami,“ povedal v pondelok nemecký štátny tajomník pre dopravu Michael Theurer. Počas svojho príchodu na stretnutie ministrov dopravy a energetiky EÚ v Štokholme Theurer povedal, že Nemecko je presvedčené, že batériové elektromobily sú „cestou“, ale chcelo by, aby boli podporované aj iné bezemisné technológie. „Potrebujeme vodík a tiež e-palivá, najmä v ťažkých vozidlách a v kamiónovej doprave,“ povedal.

Audi - benzín a nafta R33 Čítajte viac Audi predstavuje ekobenzín R33. Aj keď sa lúči so spaľovacími motormi

Pri spaľovaní syntetických palív síce vzniká CO2, ale výhodou je, že pri ich výrobe sa využije CO2 z atmosféry. To znamená, že sú klimaticky neutrálne. Takéto palivo by umožnilo využívať aj naďalej modifikované autá so spaľovacími motormi. Komisárka EÚ pre dopravu Adina Valeanová uviedla, že mnohí z odvetvia dopravy sa zhodujú s Nemeckom. „Myslím si, že diskusia nie je uzavretá, aj keď sa hlasovalo,“ povedala na tlačovej konferencii. Je naozaj ťažké si predstaviť, akoby nákladná doprava prepriahla na čisto elekrický pohon.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #zákaz spaľovacích motorov #syntetiské palivá #e-palivá
Články podľa značiek