Privádzač k D3 na Kysuciach je stále drahší. Cena je už takmer 15 miliónov

Náklady NDS na stavbu privádzača, ktorý napojí Kysucké Nové Mesto na budúcu D3, po viac ako roku vzrástli takmer o milión eur.

06.03.2023 20:00
privadzac na D3 Foto:
Nový privádzač na D3 z Kysuckého Nového Mesta by mal byť hotový v decembri 2023.
debata (14)

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) prostredníctvom sociálnych sietí informovala o pokroku na stavbe očakávaného privádzača, ktorý napojí Kysucké Nové Mesto na pripravovanú diaľnicu D3. Diaľničiari uvádzajú, že na stavbe sú hotové preložky plynovodu a káblov, hotové je dočasné mostné provizórium cez rieku Kysuca a vodovodné preložky sú takisto takmer úplne hotové.

Odstránená je aj ornica z celej trasy výrubu a hotové sú niektoré práce na zakladaní mostov – základy, piliere, opory, ložiská, podperná skruž pre mostovku. V najbližších mesiacoch NDS pristúpi k budovaniu násypov a prácam na mostoch. Privádzač by mal byť hotový do konca tohto roku, NDS zatiaľ tento termín nespochybnila.

Výstavba tohto takmer 1,4-kilometrového diaľničného privádzača k plánovanému úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto sa však neustále predražuje. Aktuálna zmluvná cena oproti pôvodnej vysúťaženej sume takmer 13,7 milióna eur z decembra 2021 po viac ako roku od začiatku prác po doterajších zmenách vzrástla zhruba o 960-tisíc eur na 14,6 milióna eur bez DPH. Vyplýva to z informácií zverejnených v centrálnom registri zmlúv.

Dôvodom nateraz poslednej zmeny skoro za 290-tisíc eur je riešenie dobudovania prístupu, teda nájazdovej rampy k násypu v kilometri 0,385 až 0,425, čiže v dĺžke 40 metrov, a súvisiacich objektov. Ide zatiaľ o finančne najväčšiu zmenu z jedenástich pokynov.

Privádzač k diaľnici D3 na Kysuciach

Diaľničný privádzač čiastočne odľahčí vyťaženú existujúcu cestu I/11 zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a má pomôcť obyvateľom Kysúc dostať sa rýchlejšie za prácou do Žiliny aj do blízkeho priemyselného parku. Privádzač začína na ceste I/11, na ktorú sa pripája úrovňovou križovatkou tvaru T, na ktorej bude doprava riadená cestnou svetelnou signalizáciou v plne inteligentnom riadení s preferovaním vozidiel na ceste I/11. Detekcia vozidiel je navrhnutá pomocou najmodernejšej technológie, a to bezdrôtovými magnetovými senzormi.

Trasa privádzača prekonáva cez most cestu I/11, križuje rieku Kysuca a budúcu diaľnicu D3. Pokračuje severo-západne k ceste tretej triedy, kde bude malá okružná križovatka umožňujúca prepojenie s privádzačom vo všetkých smeroch. Trasa ďalej križuje železničnú trať a končí úrovňovým pripojením na miestnu komunikáciu pri priemyselnom parku.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľničný privádzač #diaľnica D3 #privádzač k D3
Články podľa značiek