Takmer presne pred rokom sme písali, že tunel Bikoš je hotový z troch štvrtín. Na prelome februára a marca 2022 sa pracovalo na sekundárnom ostení vo východnej tunelovej rúre a súčasne aj na zhotovení drenáže. Diaľničiari vtedy sľúbili, že niekedy na prelome rokov začnú práce na samotnej vozovke.
Máme tu polovicu marca roku 2023 a diaľničiari slovo dodržali. Tunel už má dokončený náter ostenia, chodníky aj vozovku. V súčasnosti sa v tuneli Bikoš pracuje na technológii, ktorá je nevyhnutnou súčasťou jeho vybavenia a realizujú sa práce na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli.
Tunel Bikoš je dlhý 1150 metrov. Raziace práce sa slávnostne začali v júni 2020, prerazili ho v máji 2021 a podľa vyjadrenie Národnej diaľničnej spoločnosti by mal byť tunel pripravený na odovzdanie do prevádzky koncom leta tohto roku.
Tunel Bikoš: číslach a zaujímavosti
Dvojrúrový diaľničný tunel Bikoš patrí medzi tunely s nízkym prítokom podzemných vôd. Je to jeho špecifická črta. Vďaka nej sa nemusel budovať stredový zberač vody. Znížili sa tak náklady na realizáciu drenážneho odvodnenia a bude to mať priaznivý vplyv aj na prevádzkovanie tunela.
–
- Celková dĺžka.....................................................1 150 m
- Navrhovaná rýchlosť........................................100 km/h
- Počet tunelových rúr.........................................2
- Počet priečnych prepojení..............................3
- Počet núdzových zálivov..................................1 v každej rúre
- Počet požiarnych výklenkov.............................7
- Počet SOS výklenkov..........................................7