VW ID.7: Passat budúcnosti je tu. Na jedno nabitie dá 700 km

Nová elektrická limuzína z Wolfsburgu nie je len ďalším elektromobilom rodiny ID. Používa totiž nový elektromotor, novú batériu aj nový infotainment. Vyliečiť má väčšinu „detských chorôb“ ID.3 či ID.4.

19.04.2023 10:00
debata (13)
Volkswagen ID.7 je aerodynamickou limuzínou,... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.7 - 2023 Volkswagen ID.7 je aerodynamickou limuzínou, ktorá veľkosťou prerastá nielen Passat, ale aj väčší Arteon.

Ako vieme, nového Passatu sa už nedočkáme. Aspoň nie s karosériou sedanu. Na svete ostane už len kombi Variant, vyrábané po boku nového Superbu v Bratislave. Štafetu klasiky preberie do budúcnosti jeho elektrický nástupca. Volá sa ID.7 a jeho dlho avizovaná premiéra je tu. Dizajn nie je až takým veľkým prekvapením, pretože už v januári na výstave CES v Las Vegas ukázala automobilka jeho zamaskované prototypy. Novinka si zakladá najmä na aerodynamike. Tvary modelovali dizajnéri doslova v aerodynamickom tuneli. A skončili skvelým výsledkom Cd 0,23, čo je vôbec najnižšia hodnota medzi sériovými Volkswagenmi, nehovoriac o rodine elektromobilov ID.

Thomas Schafer Čítajte viac VW: Ak sa norma Euro 7 neodloží, stopneme výrobu viacerých modelov

Limuzína, či skôr liftback, má na dĺžku 4 961 mm, čo je až o 95 mm viac v porovnaní s Arteonom, doteraz najväčšou limuzínou značky. A platí to aj o rázvore náprav s hodnotou 2 966 mm, ktorou prekonáva Arteon o 133 mm. Strecha sa vznáša nad asfaltom vo výške 1 538, čo znamená, že ID.7 je síce o 99 mm vyššie ako Arteon, ale zároveň je najnižším modelom rodiny ID. Nad oblým pontónom s bočným zvlneným prelisom Feature Line sa klenie splývavá kabína zvýraznená hliníkovým profilom. Predné full-LED svetlá sú spojené diódovou lištou predelenou logom. Zvislé bočné otvory privádzajú vzduch ku kolesám.

Splývavé tvary končia veľkým výklopným vekom,... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.7 - 2023 Splývavé tvary končia veľkým výklopným vekom, ktoré vďaka panoramatickému oknu splýva so strechou.

Diódovú lištu nájdeme aj na veľkom zadnom výklopnom veku. V bežnom režime je biela, až pri aktivovanom osvetlení sa zmení na červenú. Nárazník sa končí difúzorom. Panoramatická strecha je vybavená sklom Smart glas, ktoré mení priehľadnosť len stlačením tlačidla. O všetko ostatné sa postarajú tekuté kryštály PDLC. Okrem toho je sklo potiahnuté reflexnými vrstvami, ktoré odrážajú infračervené lúče. Vďaka tomu sa kabína v lete neprehrieva, čo znižuje energetický odber klimatizácie. A keď sme už v interiéri, spomeňme, že ID.7 je prvým VW s novým 15-palcovým infotainmentom, ktorý ponúka ovládanie klimatizácie so samostatnou lištou, voľne programovateľné tlačidlá a konečne osvetlené dotykové plochy.

VW Golf - 2020 Čítajte viac Neuveriteľné: VW Golf skončí. Aspoň tak, ako ho poznáme dnes

Je to jasná reakcia na kritiku zákazníkov v predošlých modeloch ID. K tomu pridáva ID.7 head-up displej a malý displej priamo pred vodičom. Z luxusných prvkov spomeňme masážne sedadlá ergoActive, vybavené klimatizáciou, ktorá môže chladiť, vyhrievať alebo vysúšať. Za príplatok si môžete dopriať audio Harman Kardon so 14 reproduktormi a výkonom 700 W. Najnovší balík asistenčných systémov Travel Assist dokáže prevziať riadenie pri zmene jazdného pruhu na diaľnici do rýchlosti 90 km/h a parkovací asistent zas zaparkovať po pamäti na vzdialenosť 50 metrov aj bez vodiča za volantom. Stačí, keď bude riadiť proces cez aplikáciu v smartfóne.

Kabína prináša nový ergonomický koncept. Veľký... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.7 - 2023 Kabína prináša nový ergonomický koncept. Veľký 15-palcový displej má konečne samostatnú lištu pre nastavenie klimatizácie.

Novinky prináša ID.7 aj v oblasti pohonu. Základom je síce naďalej platforma MEB, ale s novým elektromotorom s permanentnými magnetmi. Integrovaný je spolu s jednostupňovou prevodovkou a pulzným meničom na zadnej náprave. Motor má vylepšené vodné a olejové chladenie a stator s väčším počtom vinutí. Výsledkom je výkon 250 kW, najvyšší v rodine elektromobilov ID. Platí to aj pre krútiaci moment 545 Nm. Zákazníci dostanú na výber dve verzie pohonu. ID.7 Pro bude disponovať batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh s maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Verzia ID.7 Pro S vylepší kapacitu batérie na 86 kWh a nabíjací výkon na 200 kW.

VW ID.2all - infotainment 2023 Čítajte viac VW ID.2all: Lacný elektromobil dostane digitálne ‘retrobudíky‘

Rýchlosti nabíjania prospeje systém tepelného manažmentu, schopný pripraviť batériu na nabíjanie ešte pred príchodom k nabíjacej stanici. Podľa prvých prognóz má ID.7 Pro zvládnuť 615 a Pro S až 700 km. Dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. ID.7 je však len jedným z desiatich nových elektromobilov, ktoré uvedie Volkswagen na trh do roku 2026. Už v tomto roku príde modernizovaný ID.3, ID. Buzz s dlhým rázvorom a limuzína ID.7. V roku 2026 pribudne elektrické kompaktné SUV1 a sériová verzia hatchbacku ID. 2all s cenou pod 25 000 eur. Nový ID.7 bude pre európsky a severoamerický trh schádzať z liniek nemeckého závodu v Emdene.

Volkswagen ID.7 - 2023
Volkswagen ID.7 - 2023
+45Volkswagen ID.7 - 2023

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW ID.7
Články podľa značiek