Nová emisná norma Euro 7, ktorá požaduje napríklad plnenie limitov emisií už pri studenom štarte ako aj pri ťahaní prívesu v nadmorskej výške 2 500 metrov či dokonca zachytávanie emisií z bŕzd a pneumatík, vyvolala naprieč európskym automobilovým priemyslom doslova búrku. Nielenže samotná norma je nezrozumiteľná, ale na jej implementáciu nie je ani dostatok času. Platiť by mala od 1. júla 2025, hoci automobilový priemysel potrebuje na zavedenie takýchto zmien minimálne tri roky! Ani sa netreba čudovať, že viaceré krajiny so silným automobilovým priemyslom Euro 7 odmietajú.
Čítajte viac VIDEO: Špičkový motorár o nejasnej budúcnosti spaľovacích motorovOsem krajín európskeho spoločenstva – Francúzsko, Taliansko, Česká republika, Bulharsko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko a Slovensko – zaslalo ostatným členským krajinám dokument, v ktorom navrhujú, aby bola norma Euro 7 úplne zrušená. „Sme proti akýmkoľvek novým pravidlám v emisiách výfukových plynov, vrátane nových požiadaviek na testovanie alebo nových emisných limitov pre osobné a úžitkové vozidlá,“ píše sa v dokumente. Zaujímavé je, že v zozname nespokojných krajín chýba Nemecko, hoci nemecký minister dopravy Volker Wissing už dávnejšie vyjadril k Euro 7 vážne výhrady.
Čítajte viac Poslanci sa postavili proti zákazu spaľovacích motorovVedúci predstavitelia automobilového priemyslu vrátane Carlosa Tavaresa, generálneho riaditeľa koncernu Stellantis, tvrdia, že najnovšie kroky v znižovaní emisií CO2 z áut so spaľovacím motorom predstavujú zbytočnú záťaž pre priemysel a spomalia prechod celého sektora na elektrifikáciu. Francúzsky prezident Emmanuel Macron tiež povedal, že by mala nastať pauza v regulácii klímy EÚ. Inak hrozí európskemu automobilovému priemyslu masové prepúšťanie, pretože ak nebude možné v takom krátkom čase dosiahnuť požadované limity Euro 7, nebude možné autá schváliť do premávky a teda ani vyrábať.