Rekonštrukcia úseku cesty I/9 od diaľničného privádzača Drietoma pri Trenčíne, známeho ako „panelka“, sa predĺži asi o rok, do konca roku 2024. Dôvodom je stav mosta cez inundačný kanál Váhu pri spoločnosti Dalitrans. Vrchnú mostovú konštrukciu budú musieť odstrániť a postaviť nanovo. Informoval o tom štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť.
„Modernizácia cesty sa posunie o jeden rok. Dôvodom je stav mostného objektu. Mali sme statický posudok, pripravujeme novú projektovú dokumentáciu, ktorá nám povie, aká bude konečná cena. Dúfam, že s výnimkou mosta dodávateľ na ostatné časti stavby dodrží termíny,“ vysvetlil Kmeť.
Video: Pozrite si Trenčín „zhora“:Ako povedal riaditeľ Investičnej výstavby Slovenskej správy ciest (SSC) Žilina Ivan Brečka, problematický most postavili v 50. rokoch minulého storočia, jeho parametre sa rokmi znižovali. V roku 2009 sa stal súčasťou modernizačného projektu. „Bohužiaľ, technológia, ktorou bol most postavený, je nešťastná a veľmi ťažko sa tam hľadajú rôzne diagnostické degradácie. Odfrézovanie povrchovej vrstvy odhalilo havarijný stav predpínacích lán mostnej konštrukcie,“ uviedol Brečka.
Čítajte viac Hornonitrianske samosprávy sa búria. Kvôli rekonštrukcii ciest I/9 a I/64Podľa predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku bude pre stav mosta až do konca roka 2024 problémová tranzitná doprava, ostatné časti stavby by však mali byť dokončené v pôvodných termínoch. „Bolo by dobré, keby investor a zhotoviteľ pohli s výstavbou križovatiek Trenčianska Turná a Trenčianske Stankovce, rovnako ako s novou okružnou križovatkou smerom do Trenčína. Chcem požiadať SSC, aby venovala stavbe čo najväčšiu pozornosť, pretože sa dotýka veľkého množstva obyvateľov krajského mesta a okolia,“ zdôraznil Baška.
Ako povedal trenčiansky primátor Richard Rybníček, súčasná situácia a ročné oneskorenie ukončenia rekonštrukcie sú pre krajské mesto extrémne nepríjemné. V Trenčíne je starý cestný most v druhom najvyššom havarijnom stupni a obchádzkami bude mimoriadne zaťažený.