Tesla spustila 4. septembra novú kyvadlovú dopravu medzi je berlínskou gigafabrikou v Grünheide a stanicou Fangschleuse v Erkneri. Na tom by nebolo nič až tak zvláštne, nebyť toho, že trať dlhá štyri kilometre nie je elektrifikovaná.
Berlínska Gigafactory Tesly, ktorá pracuje už od konca roku 2021 má 10 000 zamestnancov. A tí sa potrebujú dostať do práce. Pri výmene zmien sa ich musí vystriedať až 1 500. Doteraz dopravu z Ekrneru do Grünheide, kde závod s plochou viac tri štvorcové kilometre sídli, zabezpečovali autobusy. Teraz by to malo byť jednoduchšie, pretože Giga Berlin spustila vlakovú kyvadlovú dopravu. Tá premáva zo stanice Fangschleuse priamo do stanice Tesla, ktorá sa nachádza na ulici Tesla. Aj samotný vlak sa vola Tesla Train. Premáva od 4. septembra každý deň v týždni celkom zadarmo. Trasu, ktorá trvá 11 až 13 minút, absolvuje v 40-minútových intervaloch 60-krát denne a dokáže odviezť na jeden „šup“ 400 ľudí.
Tesla opäť predviedla čo (ne)dokáže jej Autopilot
Tesla spustila vlakovú linku za veľkých fanfár, presnejšie s produkciou dídžeja a ohňostrojom. Nemyslite si ale, že ide o podzemný Hyperloop, v ktorom vidí Elon Musk budúcnosť rýchlej dopravy. Tesla si na túto prácu vybrala osvedčenú receptúru – starý dobrý vlak. No a sledovatelia príspevkov Tesly na Twitteri, prepáčte, na sociálnej sieti X, si všimli, že dokonca ide o súpravu, ktorá nie je ani len elektrifikovaná. Vlak Bombardier Talent, ktorý sa už 17 rokov nevyrába, poháňa dieselový motor, ktorý tento rok oslávil už 130. výročie. Ide totiž o dieselelektrický vlak. Nebolo by na tom nič zvláštne, ale v prípade Tesly, ktorá urobila z elektromobilov bestsellery, to akosi nesedí.
Čítajte viac Tesla: V Nemecku sme zvýšili výrobu na 5000 áut týždenne. Zamestnanci: Áno, razTo napriek tomu, že tento typ dopravy zaťažuje životné prostredie nepochybne menej, ako keď zamestnanci dochádzali do práce autobusmi alebo vlastnými autami. V podstate to však dokazuje, že nič lepšie ako dieselelektrický vlak neexistuje. Dostane sa všade, kde vedú koľaje, a nepotrebuje na to drahú elektrickú infraštruktúru. Tesla preto neunikla posmeškom nemeckých médií. Na jej obranu spomeňme, že vlak nevlastní, prevádzkuje ho spoločnosť NEB (Die Niederbarnimer Eisenbahn). Tesla vlastní iba železničnú trať, ktorú získala ako investičnú podporu od nemeckej regionálnej železničnej skupiny DRE v januári 2022. Dúfajme, že ju časom elektrifikuje a nasadí novú súpravu. Nafta a slnečné konektory na streche Gigafactory akosi spolu neladia.
Čítajte viac Nehorázne. Tesla vytvorila tajný tím na potláčanie sťažností zákazníkov