Spodná stavba pôvodného železničného mostu, ktorý je datovaný do roku 1926 nevyhovovala šírkovým usporiadaním, polohou, zaťažiteľnosťou ani traťovou rýchlosťou a preto bolo nutné existujúce teleso zmodernizovať. Modernizácia spočíva vo vybudovaní dvoch nových mostných pilierov a dvoch mostných opôr a súčasne vo výrobe, montáži oceľovej mostovky na ktorej je uložený železničný zvršok tvorení kamenivom, podvalmi a koľajnicami. Informuje o nej Bratislavský samosprávny kraj na svojom webe.
Výška hlavných nosníkov mostovky je 15 m a šírka 7,90 m, dĺžka mostu činí 136 m. Tento druh oceľovej mostovky umožnil z technologického hľadiska možnosť jeho výsunu, čo znamená, že celá oceľová konštrukcia bola skompletizovaná na slovenskej strane a následne bola v celku vysunutá smerom ku brehu v Českej republike.
Pre potrebu železničného zvršku na moste a v jeho okolí bolo celkovo vysypaných 56 vozňov železničného kameniva o celkovej váhe 2 500 ton, pričom bolo položených celkom 650 m koľaje a 800 m trakčného vedenia.
Nový železničný most sa nachádza v traťovom úseku dvojkoľajnej elektrifikovanej trate medzi železničnou stanicou Kúty (SR) a železničnou stanicou Lanžhot (ČR), jeho stredom prechádza štátna hranica medzi Slovenskom a Českom.