Mestská časť Staré Mesto plánuje v lete spustiť nový inteligentný systém manažovania vstupov do historického centra. Výsledkom má byť prísnejšia regulácia vjazdov a zotrvaní vozidiel v historickej časti mesta a zjednodušenie procesov výberu dane. Dôvodom je nielen bezpečnosť, ale tiež časté a nákladné opravy zničenej dlažby.
„Súčasný systém nie je automatizovaný a nezvláda nápor v rannej zásobovacej špičke. Rovnako nám neposkytuje dostatočné dáta, ktoré na upravovanie pravidiel vjazdov a bezpečnosť v pešej zóne potrebujeme,“ uviedla hovorkyňa staromestského starostu Veronika Gubková.
O povolenie na vjazd žiadajú v súčasnosti občania aj firmy priamo na miestnom úrade, v Centre služieb občanom. Záujemca vyplní papierovú žiadosť a neskôr zaplatí mestskej časti daň za vjazd, ktorá je platná podľa aktuálneho všeobecne záväzného nariadenia (VZN). Pracovníčky centra zapíšu evidenčné číslo vozidla (EČV) do systému, ktorý zdieľajú s mestskou políciou. Tá autá vpúšťa po manuálnom overení EČV prostredníctvom kamerového systému a následným spustením pilomatov. Nachádzajú sa na troch určených miestach vjazdov, a to na Židovskej a Klobučníckej ulici a Hviezdoslavovom námestí.
Čítajte viac V Bratislave začína 2. fáza obnovy Vajnorskej radiály. Zavedú aj preferenciu MHDPo novom by mal byť systém automatizovaný a inteligentný. Mal by ovládať semafory, kamery na rozpoznávanie EČV, náhľadové kamery, výsuvné hydraulické stĺpiky či informačné LED tabule. Pre obyvateľov by malo byť podľa samosprávy dostupné intuitívne webové rozhranie, ktoré bude prispôsobené aj pre mobilné telefóny vrátane možnosti priloženia požadovaných dokumentov ich odfotografovaním či naskenovaním. Pre starších obyvateľov zostane dostupná možnosť vybaviť si povolenie vjazdu osobne na miestnom úrade.