Nové náhradné vetvy budú najskôr slúžiť pri presmerovaní tranzitu počas dvíhania, modernizácie a rozširovania D1. Neskôr to budú plnohodnotné vyraďovacie vetvy z D1 na križovatku D1/D4.
Demolácia mosta si vyžiadala úplnú uzáveru D1 od Vajnor po Triblavinu. Doprava po diaľnici bola opätovne spustená v nedeľu poobede. NDS upozorňuje, že z dôvodu stavebných prác na rozširovaní diaľnice boli zúžené jazdné pruhy a znížená maximálna povolená rýchlosť na 80 km/hod. V smere Bratislava – Žilina ide konkrétne o úseky medzi 13 a 16 kilometrom, v opačnom smere medzi 17 a 13 kilometrom diaľnice D1.
Osem rád, ako správne jazdiť v zúžených pruhoch
- Ak vodič prichádza do úseku dopravných obmedzení, mal by veľmi pozorne sledovať situáciu nielen pred sebou, ale aj za svojím vozidlom.
- Veľmi dôležité je pozorne sledovať dočasné dopravné značenie. Značenia sú osadené v dostatočnom predstihu, po obidvoch stranách cesty a opakujú sa.
- Pri vstupe do úseku s obmedzením rýchlosti je potrebné rýchlosť znižovať postupne až na maximálnu povolenú. V prípade úseku diaľnice D1 je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.
- Vodič by mal jazdiť v pravom (strednom) jazdnom pruhu. Ľavý jazdný pruh, takzvaný rýchly, je určený hlavne pre záchranné zložky. Prípadne slúži na predchádzanie, ak ide o vozidlo s nízkou rýchlosťou v strednom jazdnom pruhu.
- Pri ceste v zúžených pruhoch je dôležité byť dvojnásobne ostražitý a ohľaduplný. Zúžené jazdné pruhy môžu u niektorých vodičov spôsobovať stiesnenie a podvedomé vybočovanie.
- Rovnako dôležité je, aby rozostupy medzi vozidlami boli dodržiavané, odporúčaná je "zipsová jazda“.
- Pred prechodom úseku s obmedzeniami je dôležité skontrolovať, či je v nádrži dostatok paliva.
- Po prejdení zúženým úsekom nezrýchliť náhle, ale postupne a prispôsobiť jazdu situácii, v ktorej sa nachádzame.
Po odstránení mosta sa vybúraný materiál odviezol na triedičku, kde sa zrecykluje. Na mieste zbúraného mostu vybudujeme nový, v zmysle nových parametrov tak, aby sa už zohľadnila nová šírka diaľnice D1.
Rozšírenie diaľnice D1 Bratislava – Triblavina v dĺžke takmer 4,5 km, ktorej súčasťou je aj kľúčové prepojenie diaľnic D1 a D4 patrí medzi aktuálne najvýznamnejšie priority Národnej diaľničnej spoločnosti. Dokončenie križovatky zásadným spôsobom napomôže odbremeniť hlavné mesto od tranzitnej dopravy.