Komplexná oprava mosta v mieste križovania diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 začala 8. marca s tým, že stavebné práce budú vykonávať aj v noci, sedem dní v týždni. Ako prvé prišla na rad oprava mosta v smere z Nitry do Trnavy. Po necelých dvoch mesiacoch sme sa pozreli na to, ako práce pokračujú.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sú už ukončené búracie práce, v rámci ktorých bolo z mosta demontované pôvodné príslušenstvo a vybúrané pôvodné konštrukčné časti až na úroveň nosnej konštrukcie. Okrem toho je hotová aj betonáž nového spádového betónu. Najbližšie sa bude pokračovať s vystužením a betonážou rímsy, osadením mostných záverov či s celoplošnou izoláciou. Nasledovať bude realizácia asfaltových vrstiev vozovky, ale aj osadenie zábradľového zvodidla a zábradlia, ako aj dokončovacie práce.
Komplexná oprava mosta nastala po štyroch dekádach jeho prevádzky a je nevyhnutná pre ďalšie dlhodobé a bezproblémové využívanie tohto mosta. Realizácia je rozdelená do 2 etáp, aby bol minimalizovaný dopad na plynulosť dopravy.
Hlavná obchádzková trasa
Počas terajšej etapy prechádza opravou vonkajšia časť mosta. Doprava na moste ostala zachovaná v dvoch jazdných pruhoch pri stredovej rímse. Uzavretý je pripájací pruh z diaľnice D1 na R1 v smere Bratislava – Trnava. Z tohto dôvodu je doprava z D1 smerujúca do Trnavy presmerovaná po R1 smer Nitra. V križovatke Vlčkovce navádza obchádzková trasa vozidlá ponad R1 späť na smer do Trnavy.