Koncom októbra minulého roku sme písali, že mesto Bratislava uvažuje o vyznačení vyhradeného pruhu pre verejnú dopravu na Šancovej ulici aj smerom na Pražskú ulicu. Uviedol to vtedy hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že na mieste, kde sa pripája Ľadová a Beskydská ulica, je v pláne vybudovať riadené miesto na prechádzanie.
„Všetky návrhy zmien robíme na základe dát a ich vyhodnotenia. Kladieme dôraz na bezpečnosť chodcov, cyklistov a preferenciu MHD,“ skonštatoval vtedy Bubla. Zdôraznil, že ide o odlišný prístup ako v minulosti, keď sa využitie dopravného priestoru projektovalo najmä pre autá. Nápad vyvolal kontroverzné reakcie. Niektorí obyvatelia ho podporili formou petície, iní boli z neho zhrození.
Okrem zníženia počtu jazdných pruhov, zavedenia bus pruhov v obidvoch smeroch či vytvorenia fyzicky oddelených cyklotrás, pripadne zdieľaných cyklo a bus pruhov, požadujú petičiari napríklad aj nové priechody pre chodcov.
Aktuálne to vyzerá tak, že kontroverzný nápad sa v najbližšom období neuskutoční. „Bratislava zatiaľ neuvažuje o redukcii jazdných pruhov na Šancovej ulici. Došlo by tým k zníženiu priepustnosti bez vhodnej alternatívy, tvorbe dopravných zápch i zvýšenej produkcii exhalátov,“ uviedol to Bubla v reakcii na petíciu Dajme Šancovej šancu na život.
„Bez alternatívy, ako napríklad Severná tangenta, alebo sčasti aj vonkajší polokruh, mesto nemôže na Šancovej pristúpiť k obmedzeniu dopravy,“ skonštatoval Bubla. Pripomenul, že Šancová ulica je súčasťou vnútorného a stredného mestského okruhu, po ktorom vedie tranzitná trasa spájajúca mestské časti Nové Mesto a Ružinov s miestnou časťou Kramáre a Lamačom. Pre túto spojnicu však nateraz neexistuje adekvátna alternatíva v tejto časti mesta. V súčasnosti tak magistrát neuvažuje ani o vyznačení vyhradeného jazdného pruhu pre verejnú hromadnú dopravu smerom na Pražskú ulicu. Kapacita jedného jazdného pruhu pre autá by nebola dostatočná na zvládnutie intenzity dopravy na tejto tranzitnej spojnici.
Čítajte viac Bratislava sprísňuje vjazd do pešej zóny. Mení aj pravidlá pre kuriérovČo sa týka čiastočných opatrení prispievajúcich k zníženiu hlučnosti, na ktorú sa niektorí obyvatelia sťažujú, plánovaná je napríklad výmena sietí Bratislavskej vodárenskej spoločnosti aj Slovenského plynárenskému priemyslu. V nadväznosti na čo má prísť aj k výmene povrchu vozovky v úseku Račianske mýto – Trnavské mýto v oboch smeroch, pričom má byť položený nízkohlučný asfaltový koberec.
Hlavné mesto podľa hovorcu pristúpilo aj k spracovaniu zadania pre vybudovanie svetelne riadeného miesta na prechádzanie pre peších v križovatke Šancová – Ľadová – Beskydská. Realizáciu predbežne odhaduje na rok 2025.