Fio bankaFio banka

Na prímestských linkách v okolí Bratislavy testujú nový 18-metrový autobus

Testovaný MAN Lion’s City 18C je zatiaľ iba zapožičaný, ak sa počas testov osvedčí, tak spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava zváži ich nákup.

19.09.2024 20:00
Po-18-rokoch-opaet-klbovy-autobus-na-regionalne... Foto:
Testovaným kĺbovým autobusom sa môžete do 24. septembra odviezť na vybraných linkách bezplatne.
debata

Dopravca Arriva Mobility Solutions začal testovať kĺbový autobus MAN Lion’s City 18C na vybraných regionálnych autobusových linkách v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Tento, zatiaľ len zapožičaný, nízkopodlažný trojdverový autobus má českú značku a je vyhotovený vo farbách Pražskej integrovanej dopravy. Autobus má kapacitu pre 52 sediacich a 88 stojacich cestujúcich. O testovaní informuje server iMHD.sk.

Autobus bude premávať na vybraných spojoch liniek 725, 727, 737 a 740 do 24. septembra 2024, a to v smeroch ako Rovinka, Dunajská Lužná, Miloslavov, Šamorín, Tomášov a Nový Život. Spoje, na ktorých tento autobus premáva, sú označené v cestovných poriadkoch daných liniek. Cestujúci môžu počas tohto obdobia využiť prezentačný autobus bezplatne. Na autobusovej stanici na Mlynských nivách budú tieto spoje odchádzať z nástupišťa 10.

Testovaný autobus je MAN Lion’s City 18C a... Foto: iMHD.sk
Zapozicany-klbovy-MAN-Lion-s-City-18C-pristavuje-k-nastupistu-10 Testovaný autobus je MAN Lion’s City 18C a odvezie 52 sediacich a 88 stojacich cestujúcich.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID) uviedla, že ak sa testovanie vozidla ukáže ako úspešné, zvážia v budúcnosti nákup kĺbových autobusov pre viaceré linky. Generálny riaditeľ BID poznamenal, že na linkách medzi Bratislavou a Šamorínom sa už dlhodobo stretávajú s vysokým dopytom cestujúcich, pričom spoje bývajú často naplnené viac, ako je komfortné. Počas dopravnej špičky jazdia autobusy v 5-minútových intervaloch, no aj napriek tomu sú preplnené.

Kĺbové autobusy nie sú v regionálnej doprave v Bratislavskom kraji novinkou. Už v minulosti sa využívali, pričom prvým bol model Karosa ŠM 16,5, ktorý premával v okolí Bratislavy v rokoch 1969 – 1970 pod podnikom ČSAD Bratislava. V nasledujúcich rokoch zvládali nápor cestujúcich aj maďarské Ikarusy 280 a od roku 1989 ich doplnili československé kĺbové Karosy C 744. Posledné kĺbové autobusy Ikarus 280 a Karosa C 744 skončili svoju službu v rokoch 2005 a 2006. V súčasnosti sú najväčšiu kapacitu majú trojnápravové autobusy Iveco Crossway LE 14,5M, ktoré jazdia na linke Bratislava – Rohožník.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #autobus #Bratislavská integrovaná doprava #MAN Lion’s City 18C #kĺbový autobus
Články podľa značiek