Bratislavský kraj buduje nové cyklotrasy, chce prepojiť obce s hlavným mestom

Bratislavský samosprávny kraj systematicky pracuje na cyklotrasách, ktoré prepoja obce Malodunajska s hlavným mestom.

10.10.2024 20:00
cyklista, bicykel, bicyklovanie Foto: ,
Bratislava chce cyklotrasami prepojiť okolité dediny s hlavným mestom.
debata (15)

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) začína realizovať ďalšie projekty v oblasti cyklodopravy. Tie prepoja obce Malodunajska s hlavným mestom. Nejde pritom iba o rekreačné trasy, cieľom je integrovať cyklodopravu do dopravného systému v Bratislavskom kraji. Ako prvý sa buduje úsek cyklotrasy v Zálesí. Ďalšie úseky sú aktuálne v projektovej príprave. Ich výstavba bude plynulo nadväzovať.

Nanovo vyprojektovaným úsekom je Vrakuňa – Most pri Bratislave. Ten sa plynulo napojí na existujúcu cyklotrasu vo Vrakuni „Ihličnatá“. Jeho trasa vedie po pravom brehu vodného toku Malý Dunaj, prechádza popod diaľnicu D4 a na jeho konci prechádza mostom na druhú stranu Malého Dunaja. Trasa sa v km 2,4 plynulo napája na pôvodnú už naprojektovanú trasu a pokračuje mostom ponad rameno Malého Dunaja, priľahlým lesom a potom popri poľnohospodárskom poli až k hranici katastra obce Zálesie. Dĺžka celého úseku je približne 3,2 km. Projekt momentálne prechádza prípravou pre povoľovacie procesy. So začatím výstavby sa ráta na konci roka 2025, resp. začiatkom roka 2026.

zväčšiť Nové cyyklotrasy sa začínajú budovať v okolí... Foto: BSK
lavky Nové cyyklotrasy sa začínajú budovať v okolí Bratislavy.

Aktuálne už BSK začal s výstavbou úseku cyklotrasy v Zálesí. Tento úsek, dlhý približne 1,1 km, plynulo nadväzuje na úsek na hranici katastra obce Most pri Bratislave a končí v mieste spojenia s cestou III/1083 – Malinovská ulica v Zálesí. Predpokladaný termín ukončenia výstavby je jar 2025.

V príprave je aj lávka medzi Zálesím a Malinovom, ktorá bude spájať oba brehy Malého Dunaja. Trasa sa napája v mieste ukončenia 2. úseku na Malinovskej ulici v Zálesí, je vedená po ľavej strane cesty III/1083, od ktorej je oddelená pásom zelene. Následne prechádza cestou III/1083 a je vedená k lávke ponad vodný tok Malý Dunaj. Lávka je projektovaná v spolupráci odborníkmi z ČVÚT a Kloknerovho ústavu v Prahe ako betónová konštrukcia z vysokopevnostného UHCP betónu a doplnená bude o prírodné drevené prvky.

Facebook X.com 15 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #BSK #cyklotrasy #výstavba cyklotrás
Články podľa značiek