Fio bankaFio banka

Práce na protihlukovej stene v bratislavskom Lamači začnú ešte v tomto roku

Ešte tento rok prejde komplexnou opravou diaľničná kanalizácia v strednom deliacom páse, ktorá bude pod budúcou protihlukovou stenou.

24.10.2024 20:00
SR Holice Doprava R7 Cesta Rýchlostná TTX Foto:
Práce na protihlukovej stene v bratislavskom Lamači začnú opravou kanalizácie, ktorá bude pod ňou.
debata (2)

Začiatkom októbra sme písali, že dlhodobo žiadaná protihluková stena v bratislavskom Lamači mešká. Podľa prílohy k zmluve, ktorá stanovuje harmonogram prác, mali práce začať na jar tohto roku, dielo mali dokončiť a začať kolaudovať v auguste 2025. Ibaže príliš sa v danej lokalite nedialo. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na žiadosť bratislavskej mestskej časti Lamač vysvetlila, že problémy boli s vystavením príslušných stavebných povolení kvôli námietkam tretích strán.

Vyzerá to tak, že „ľady sa pohli“ a s prácami sa začne ešte tento rok. Konkrétne to znamená, že na prelome októbra a novembra po preložkách inžinierskych sietí, výruboch a diagnostike diaľničnej kanalizácie začne NDS s opravou odvodňovacieho systému na úseku od Borov až po tunel Sitina.

„Práve oprava kanalizácie je rovnako dôležitá ako samotná protihluková stena. Funkčné odvádzanie vody z vozovky zásadným spôsobom zvyšuje bezpečnosť motoristov a znižuje riziko dopravných nehôd, špeciálne na tak vyťaženom úseku,“ podotkol Július Mihálik, investičný riaditeľ NDS.

Hlavná stanica v Bratislave Čítajte viac Nová železničná stanica v Stupave by mala byť zázemím pre rýchlovlaky

Podľa jeho slov predstavuje oprava kanalizácie jednu z najpodstatnejších súčastí celého projektu výstavby protihlukovej steny. Obzvlášť, ak sa po mnohých dekádach užívania odvodňovací systém blíži k hranici životnosti. Práce sú rozvrhnuté tak, aby na plynulosť dopravy mali čo najmenší možný dopad. Preto sa nezníži počet jazdných pruhov, dôjde len k ich zúženiu. Motoristi budú dočasne jazdiť v pruhoch s rozmermi 2,75 metra (rýchly pruh) a 3,25 metra (pomalý pruh).

Zúženie jazdných pruhov si vyžiada aj zníženie maximálne povolenej rýchlosti na 80 km/h. Práce budú prebiehať počas pracovných dní i víkendov, ak to klimatické podmienky umožnia, aj počas večerných a nočných hodín.

„Pri harmonograme prác sme špeciálnu pozornosť venovali asi 500 metrovému úseku pri križovatke Lamač. Práve tento úsek predstavuje neuralgický dopravný bod v danej lokalite. Preto kanalizáciu na tomto mieste komplexne opravíme prioritne,“ uzavrel Július Mihálik.

Cena za výstavbu je približne 26 miliónov eur (s DPH), protihlukové steny budú po oboch stranách diaľnice D2 a aj v stredovom páse.

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #NDS #Lamač #protihluková stena
Články podľa značiek