Po dekádach užívania prešiel komplexnou opravou most na rýchlostnej ceste R1 pri Trnave. Za osem mesiacov sa pri zachovaní živej dopravy podarilo most rozobrať až na nosnú konštrukciu, opraviť a opäť odovzdať do plnohodnotného užívania. Jeho oprava stála takmer 3,15 milióna eur bez DPH.
„Pri komplexnej oprave sme dokázali skombinovať živú premávku, bezpečnosť a samotné stavebné práce tak, aby ani jedna z týchto oblastí nešla na úkor druhej,“ podotkol Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. Pričom, podľa jeho slov, zďaleka nešlo o malý objem prác.
Počas rekonštrukcie sa demontovali zvodidlá a zábradlia, odstránila sa stará vozovka, rímsy, vyrovnávací betón, izolácia a mostné závery. Na nosnú konštrukciu sa zrealizoval nový spádový betón, následne sa položila nová izolácia, mostné závery, odvodňovače, vozovka, rímsy, zvodidlá a mostné zábradlia.

Samotná oprava bola rozdelená do niekoľkých etáp, tak aby práce mali najmenší možný dopad na dopravný komfort. Počas prvej etapy sa opravoval ľavý mostný objekt, teda smer z Nitry do Trnavy. Najprv práce prebiehali na vonkajšej časti, vďaka tomu boli zachované dva jazdné pruhy pri stredovej rímse.
Po dokončení vonkajšej časti sa doprava presmerovala na už opravenú vonkajšiu časť a práce sa presunuli k stredovej rímse. Po oprave ľavého mosta sa rovnako ohľaduplný postup voči doprave zopakoval na pravom moste v smere z Trnavy na Nitru.
„Vďaka takto nastavenému harmonogramu prác mali motoristi k dispozícii vždy dva jazdné pruhy. V kombinácii s ohľaduplnosťou motoristov tak nedošlo k žiadnej mimoriadnej udalosti či ohrozeniu,“ uzavrel Rastislav Droppa.