Fio bankaFio banka

Na Liptove chystajú modernizáciu železničnej trate za takmer miliardu eur

Počíta sa s výstavbou nového železničného tunela Paludza a malo by sa postaviť aj 12 nových železničných mostov, šesť podchodov pre peších a 14 nových cestných mostov.

29.01.2025 20:00
liptov Foto:
Kompletná prekládka 14,5-kilometrového úseku by mala trvať približne štyri a pol roka.
debata (2)

Modernizácia železničnej trate v úseku Liptovský Hrádok – výhybňa Paludza prinesie tunel i 26 mostov. Železnice Slovenskej republiky vyhlásili vo štvrtok (23. 1.) súťaž na zhotoviteľa úplnej prekládky 14,5 kilometra dlhej trate v tomto úseku. Informovalo o tom mesto Liptovský Hrádok na sociálnej sieti.

„Počíta sa s výstavbou nového železničného tunela Paludza a malo by sa postaviť aj 12 nových železničných mostov, šesť podchodov pre peších a 14 nových cestných mostov. Ide o mimoriadne náročný projekt, ktorým sa zmení doprava nielen v Liptovskom Mikuláši, ale aj v jeho okolí,“ uviedlo mesto.

rušeň Siemens Vectron Čítajte viac Video: Siemens Vectron. ZSSK nasadzuje nové moderné rušne. Boli sme sa na ne pozrieť

Ďalej informovalo, že dôjde k zrušeniu staníc Okoličné a Podtureň a vybuduje sa nová zastávka v Závažnej Porube a v Liptovskom Jáne. Súčasná budova hlavnej stanice v Liptovskom Mikuláši sa úplne zruší, nová vyrastie v južnej časti mesta.

Nová trať bude bezpečnejšia, pretože bude bez priecestí. Autá a chodci ju budú križovať cez mosty alebo podchody. „Aj v našom meste by sa mal postaviť jeden nový podchod a jedno nástupisko s podchodom pri stanici. S novým cestným nadjazdom sa ráta medzi Liptovským Hrádkom a Liptovskou Porúbkou, pri Liptovskom Jáne a Závažnej Porube a pri novej stanici v Liptovskom Mikuláši,“ doplnila samospráva s tým, že na výber stavebníka a začiatok realizácie je však potrebný ešte nejaký čas.

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Železnice Slovenskej republiky #modernizácia železničnej trate #Liptovský Hrádok - výhybňa Paludza
Články podľa značiek